اجرای پرورش ماهی در قفس در گیلان با تکنولوژی اروپایی

پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
اجرای پرورش ماهی در قفس در گیلان با تکنولوژی اروپایی

استاندار گیلان از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریای خزر با استفاده از تکنولوژی روز کشورهای اروپایی در این استان خبر داد

محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریای خزر با اشاره اینکه پرورش ماهی در قفس یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در سال گذشته است اظهار کرد: امسال اجرای طرح مذکور یکی از موضوع‌های مهم در راستای نامگذاری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری است.

وی به افزایش تولید با اجرای طرح پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و افزود: در راستای طرح مذکور اشتغال پایدار در مناطق ساحلی گیلان ایجاد می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در سال گذشته ابلاغ شده است، تصریح کرد: کارگروهی قوی برای اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در استان تشکیل شده و جزو استان‌هایی محسوب می‌شویم که فعالیت‌ها را بدون مشکل آغاز کردیم.

نجفی با قدردانی از همکاری سازمان‌های شیلات، بنادر و دریانوردی، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس، تصریح کرد: 70 سرمایه‌گذار برای اجرای طرح ماهی در قفس در گیلان اعلام آمادگی کردند و 9 سرمایه‌گذار مشخص شدند.

وی، سه سرمایه‌گذار اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را از جهاد نصر از استان‌های مختلف ذکر کرد و گفت: امسال اجرای شش هزار تن آبزی‌پروری در قالب پرورش ماهی در قفس تحقق پیدا می‌کند و اگر مشکلات اعتباری و ... این بخش برطرف شود امکان سرمایه‌گذاری تا 12 هزار تن پرورش ماهی در قفس در استان‌های شمالی وجود دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرای طرح پرورش ماهی در قفس ایجاد اشتغال در ساحل دریا است، خاطرنشان کرد: تشکل‌ها و تعاونی‌ها در قالب هفت نفری و بیشتر می‌توانند در راستای اجرای طرح مذکور گام بردارند.

نجفی از استفاده از تکنولوژی روز کشورهای اروپایی به‌ویژه نروژ در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در گیلان خبر داد و یادآور شد: تکنولوژی مذکور بومی‌سازی می‌شود و می‌توانیم در حاشیه دریای خزر اشتغال پایدار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گام بومی‌سازی تکنولوژی پرورش ماهی در قفس در گیلان برداشته شده است، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم انجام شده و توصیه می‌کنم آنها که توان سرمایه‌گذاری در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس را دارند، اقدام کنند.

استاندار گیلان انعقاد تفاهمنامه پرورش ماهیان خاویاری و تولید خاویار را از جمله اقدام‌ها توسط بنیاد مستضعفان، شیلات ایران و استانداران گیلان، مازندران و گلستان عنوان کرد و افزود: تفاهمنامه مذکور در راستای اشتغالزایی و توسعه پایدار در استان‌های شمالی اجرایی شده است.

نجفی با بیان اینکه دولت برای تاسیسات زیربنایی آبزی‌پروری در فاز نخست 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند، تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح مذکور بسیار فراگیر است ضمن اینکه منابع طبیعی زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران را واگذار می‌کند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید