استان مرکزی پیشرو در راه اندازی شرکت های دانش بنیان شیلات

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۷۱ بازدید
استان مرکزی پیشرو در راه اندازی شرکت های دانش بنیان شیلات

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: این استان از شاخص راه اندازی شرکت های دانش بنیان کشاورزی و شیلات در زمره استان های پیشرو کشور محسوب می شود.

حسن اکبری روز سه شنبه در حاشیه دیدار با فرماندار محلات گفت: نخستین شرکت تحقیقاتی دانش بنیان در زمینه ماهیان زینتی در شهرستان محلات و 2 شرکت دانش‌بنیان دیگر در شهرهای اراک و دلیجان راه اندازی شده است.
وی اظهارکرد: شرکت های دانش بنیان در این شهرستان ها با توجه به پتانسیل‌های این سه شهرستان در عرصه ماهیان زینتی و صنایع تبدیلی به منظور تحقق اهداف تحقیقاتی و تجاری سازی دانش راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در این شرکت ها امکاناتی برای دامنه فعالیت علمی و تحقیقاتی مهیا است تا تحقیقات علمی مسیر تجاری‌سازی را طی کنند.
وی افزود: مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان به تقویت تولید و پرورش ماهیان زینتی کمک موثری می کند و می تواند این بخش را در استان و کشور بیش از پیش رونق ببخشد و زمینه تولید و اشتغال پایدار را فراهم کند.

اکبری در ارتباط با بزرگترین شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات گفت: زمین این شهرک تعیین کاربری و طرحهای مطالعاتی آن انجام شده و دارای اعتبار مصوب از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی است.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت : در صورت تخصیص 60 میلیارد ریال از اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری عملیات اجرایی این پروژه کلید می خورد.
اکبری افزود: بزرگترین شهرک ماهیان زینتی محلات در زمینی به وسعت 17 هکتار در جوار دهکده گل و گیاه محلات احداث می شود که ظرفیت اسمی این شهرک سالانه 10 میلیون قطعه است.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در این شهرک 24 واحد پرورشی احداث و با راه اندازی واحدهای پرورشی آن، برای بیش از 200 نفر اشتغال مستقیم و 400 اشتغال غیر مستقیم فراهم خواهد شد.
وی گفت: در کنار این شهرک استخر تفریحی، ساختمان اداری، آزمایشگاه، سالن قرنطینه، باغ پرندگان، مسجد، ساختمان آموزش و آکواریوم عمومی برای ایجاد یک منطقه تفریحی- گردشگری پیش بینی شده است.
فرماندار محلات در نشست با مدیر کل شیلات جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به این که محلات رتبه اول در تنوع گونه های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد، راه اندازی شهرک ماهیان زینتی در این شهرستان ضروری است.
علی زینی وند افزود: صادرات سالانه 700هزار دلار ماهی زینتی از شهرستان محلات نشان از استعداد این شهرستان در تولید و صادرات غیرنفتی دارد.
وی تاکید کرد: راه اندازی این شهرک در قطب تولید ماهی زینتی کشور تولید و صادرات این محصول را چند برابر می کند.
فرماندار محلات افزود: تسریع در عملیات اجرایی و راه اندازی این شهرک یکی از مطالبات به حق آبزی پرورهای این شهرستان است.
شهرستان محلات قطب تولید ماهی زینتی ، گل و گیاهان زینتی و سنگ نما در کشور محسوب می شود

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید