برخی صیادانی هندیجانی خواستار صدور مجوز فعالیت صید شدند

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
برخی صیادانی هندیجانی خواستار صدور مجوز فعالیت صید شدند

حدود 90 نفر از صیادان هندیجانی از مسئولان استانی خواستند به آنها مجوز صید آبزیان در سواحل هندیجان را صادر نمایند.

این افراد یكشنبه با مراجعه به فرمانداری هندیجان گفتند به دلیل نداشتن مجوز از سوی شیلات دریابانی اجازه صید به آنان نمی دهد.
یكی از این صیادان گفت : با اینكه اكنون فصل صید است اما دریابانی مانع ماهیگری ما شده و از رفتن صیادان به دریا جلوگیری می كند.

این صیاد هندیجانی ادامه داد: صیادی و فروش كالاهای ته لنجی تنها درآمد بیشتر مردم هندیجان است كه اخیرا ورود كالاهای ته لنجی ممنوع شده و الان نیز از صیادی ما جلوگیری شده است.
مدیر اداره شیلات و آبزی پروری هندیجان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این شهرستان مجوز صید به 380 نفر داده شده است و بیش از این امكان صید در دریا وجود ندارد.
فلامرز مزارعی افزود: حدود 400 نفر در این شهرستان بدون داشتن مجوز اقدام به ماهیگیری می كنند كه برای حفظ آبزیان دریا و جلوگیری از صیادی بی رویه، از فعالیت افراد فاقد مجوز ممانعت شده است.
یك مقام آگاه در فرمانداری هم گفت: روی آوردن بیشتر افراد مشغول در ته لنجی ها به صیادی از تبعات اجتماعی همین بسته شدن ته لنجی ها است كه باید جایگزینی برای درآمد مردم در این شهرستان به وجود آید.
كالای ته لنجی یا ملوانی كالایی است كه صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن هستند و بر اساس آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات هر ملوان سالانه می تواند شش بار كالا به میزان یك هزار و 500 دلار با خود وارد كند.
اخیرا از ورود كالای ملوانی در مرزهای دریایی خوزستان جلوگیری شده است و بیشتر مردم شهرستان هندیجان كه از شهرستان های وارد كننده كالای ملوانی بوده است، به مشاغل دیگر مربوط به دریا روی آورده اند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید