تلاش برای افزایش میزان تولید ماهی در آذربایجان‌غربی

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
تلاش برای افزایش میزان تولید ماهی در آذربایجان‌غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از تلاش برای افزایش میزان تولید ماهی در این استان خبر داد

معصوم فصیح در ارومیه اظهار داشت: طی سال‌های اخیر برای افزایش میزان مصرف ماهی در آذربایجان غربی تلاش می‌شود و در این خصوص نیز اقدامات اجرایی انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در این میان میزان تولید ماهی در استان نیز حائز اهمیت است، تصریح کرد: برای افزایش تولید و افزایش میزان درآمدزایی برای خانوارهای روستایی و صیادان، 25 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در آب‌بندهای استان رهاسازی شده است

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه سیاست این اداره افزایش میزان استخرهای پرورش ماهی است، اذعان داشت: در این خصوص بنا داریم ماهیانی با هزینه کمتر تولید و روانه بازار کنیم.

این مسئول با بیان اینکه این اقدام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام می‌گیرد، ادامه داد: برای این منظور از استخرهای پرورش ماهی به نحو شایسته‌ای بهره‌برداری می‌شود.

فصیح با بیان اینکه این اقدام در شهرهای ارومیه، خوی، شهرستان شوط، چالدران و چایپاره اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این شهرها به عنوان شهرهای مساعد برای پرورش ماهی در استان شناخته شده‌‌اند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه برای این منظور در استخرهای ذخیره آب در این شهرها بچه ماهی رهاسازی می‌شود، ادامه داد: این اقدام در راستای بهبود وضعیت معیشتی روستاییان و افزایش میزان تولید ماهی در استان اجرا می‌شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید