یک پروژه پرورش ماهی در کامیاران افتتاح شد

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
یک پروژه پرورش ماهی در کامیاران افتتاح شد

سازمان بسیج سازندگی سپاه کامیاران در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی، طرح پرورش ماهی و استخر دو منظوره قزل آلای توانکش را در کیلومتر 5 جاده کامیاران به سنندج به بهره برداری رساند

مسئول بسیج سازندگی سپاه کامیاران در آیین این افتتاحیه گفت: این پروژه به تولید و پرورش انواع ماهی های سردآبی می پردازد و اعتباری بیش از500 میلیون ریال را شامل شده است

سجاد میری با اشاره به اینکه آب مصرفی این پروژه برای مصارف کشاورزی و باغداری حاشیه این پروژه مصرف می شود افزود: در این پروژه سه نفر به طور مستقیم و هشت نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.
به گفته او ظرفیت استخرهای سه گانه پرورش ماهی این طرح، بیش از هفت تُن در سال می باشد.
وی در خصوص کمک سازمان بسیج سازندگی سپاه کامیاران به اجرای شدن اقتصاد مقاومتی در منطقه عنوان کرد: این سازمان برای کمک عملی به اقتصاد مقاومتی بیش از 300 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه در اختیار مالکین این پروژه قرار داده است.
میری اظهار کرد: در این راستا کارشناسان و مهندسین شیلات این سازمان از ابتدای طرح تاکنون مشاوره های لازم را برای ساخت و بهره برداری بهینه ارایه کرده اند.
پروژه پرورش ماهی قزل آلای توانکش روز چهارشنبه با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه کامیاران، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه، رییس اداره جهاد کشاورزی کامیاران و اهالی روستای توانکش به بهره برداری رسید.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید