دوره آموزشی کنترل بهداشتی خوراک دام در خراسان رضوی برگزار شد

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
دوره آموزشی کنترل بهداشتی خوراک دام در خراسان رضوی برگزار شد

دوره آموزشی کنترل بهداشتی خوراک دام در مراحل تهیه، تولید و توزیع در اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی برگزار شد

به جهت اهمیت بهداشت خوراک دام، طیور و آبزیان در سلامت و بهداشت دام ، طیور و آبزیان و متعاقبا فرآورده های خام دامی تولید شده از دام های پرورشی، یک دوره آموزشی در خصوص کنترل بهداشتی خوراک دام در مراحل تهیه، تولید و توزیع خوراک دام در محل اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی برگزار شد.

رضوی دکتر محمد رشتی باف، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان در حاشیه این دوره آموزشی گفت: با توجه به مباحث مهم پیشگیری از بیماری های دام و طیور مانند بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور در مزارع پرورش طیور و بیماری تب برفکی در مزارع پرورش گاو و گوسفند ، یکی از راه هایی که در انتشار و یا جلوگیری از این بیماریها نقش دارد ، خوراک دام و طیور در مراحل تولید و توزیع است.

دکتر عطار باشی، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی اداره کل نیز گفت : به منظور افزایش بهره وری، کارآیی و اثر بخشی لازم، در این دوره آموزشی دو گروه جامعه هدف از بخش خصوصی و دولتی با هدف ارتقاء بهداشت خوراک دام و طیور به منظور پیشگیری از بیماریها آموزش دیدند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین فنی بهداشتی کارخانجات خوراک دام از بخش خصوصی که ناظر مستقیم بر مراحل بهداشتی تهیه و تولید خوراک دام در کارخانجات خوراک دام و طیور هستند و همچنین روسا و کارشناسان شبکه های دامپزشکی سراسر استان بعنوان بازرسان و ناظران دولتی در مباحث بهداشتی خوراک دام و فرآورده های خام دامی در این کارگاه آموزشی حضور داشتند.

در این کارگاه فراگیران با اصول بهداشتی GMP و Haccp در کارخانجات خوراک دام که از پیش نیازهای لازم برای صدور کد IR جهت صادرات خوراک دام به سایر کشورها است؛ آموزش های لازم را دریافت کردند و در پایان فراگیران با تکنیک های نوین پخت و میکس در کارخانجات خوراک دام آشنا شدند.
تعداد 65کارخانه خوراک دام وطیور با ظرفیت حدود یک میلیون و 350 هزار تن در سال در استان در حال فعالیت هستند

منبع : دامپزشکی خراسان رضوی

دیدگاه خود را بیان کنید