تولید ۱۵ هزار تن انواع آبزی در آذربایجان غربی

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۹۸ بازدید

تولید ۱۵ هزار تن انواع آبزی در آذربایجان غربی

مدیر شیلات وآبزیان آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵هزار تن انواع آبزی ازمنابع آبی استان روانه بازار شده است. محمدباقر قریشی در گفت وگو با ایسنا افزود: در سال گذشته درمجموع ۱۵هزار و ۴۲۵ تن آبزی شامل ۸۹۸۰ تن انواع ماهی پرورشی سرد آبی و گرمابی و ۶۴۴۵ تن انواع ماهی از منابع آبی استان روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است

قریشی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۰۰تن انواع ماهی به ارزش یک میلیون دلار از آبزیان استان صادرات شده است، تصریح کرد: عمدتا کشورهای همسایه از قبیل آذربایجان، عراق و ترکیه بازارهای مصرف آبزیان استان هستند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه استان از لحاظ تولید ماهی مقام اول را در بین استان های غیر ساحلی در کشور دارا است، اظهار کرد: صید ماهی ازمنابع آبی استان شامل منابع آبی طبیعی ازجمله رودخانه ها، آب بند وتالاب ها، و منابع نیمه طبیعی از جمله پشت سدها است که میزان صید ازاین منابع درسال ۹۸نسبت به مدت مشابه سال قبل خود در مجموع ۷.۵درصد افزایش را نشان می دهد.

وی بیان اینکه به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی نیمه طبیعی استان وایجاد اشتغال پایدار اعضای تعاونی، هرسال تعدادی بچه ماهی به صورت ترویجی دراین منابع رهاسازی می شوند،یادآور شد:این بچه ماهی ها در مراکز تولید وتکثیر پلدشت تولید و پس از طی دوران پرورش و رسیدن به وزن مناسب دراین منابع رهاسازی می شوند.

قریشی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال نیز بیش از ۷میلیون بچه ماهی تولید شده و در منابع آبی نیمه طبیعی استان رها سازی شوند.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید