مردم اجازه آلوده شدن سد حوضیان را نمی‌دهند

چهار‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
مردم اجازه آلوده شدن سد حوضیان را نمی‌دهند
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم و مسؤولان الیگودرز اجازه نمی‌دهند، عده‌ای برای تامین منافع شخصی آب سد حوضیان را آلوده و منافع شهر را با مخاطره مواجه کنند

محمد تقی توکلی به احداث طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد حوضیان اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام انتخابات شخصی با حمایت برخی مدیران استان و به صورت غیرقانونی اقدام به شروع اجرای طرح پرورش ماهی در بستر دریاچه حوضیان کرده است.

وزارت نیرو تنها مجوز انجام مطالعات طرح و ظرفیت‌گذاری را صادر نموده است و مقرر شده است که پس از انجام مطالعات نتیجه به وزارت نیرو اعلام شود، اما متاسفانه سرمایه‌گذار بدون انجام مطالعات فعالیت خود را آغاز نموده که این اقدام غیرقانونی است.

وی افزود: متاسفانه در اجرای این طرح منافع شهر و مردم لحاظ نشده است که پس از پیگیری‌ها از طریق وزارت نیرو از ادامه طرح ممانعت به عمل آمد.

توکلی با اشاره به اینکه امام جمعه شهرستان و مردم مخالف اجرای این طرح هستند، گفت: همان‌گونه که بارها اعلام نموده‌ایم، ما از سرمایه‌گذاری و به ویژه طرح پرورش آبزیان استقبال می‌کنیم و همواره سد خان‌آباد و رودبار لرستان که حدود 20 کیلومتر طول دریاچه آن است را پیشنهاد داده‌ایم و اجازه اجرای این طرح را در حوضیان نداده‌ایم.

رئیس کمیته آب کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از طریق معاون وزارت جهاد کشاورزی در امور شیلات برای جمع‌آوری طرح پیگیری‌هایی صورت گرفته است، افزود: از نماینده منتخب می‌خواهیم این مهم را به عنوان یکی از موارد پیگیری‌های خود مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: تاکنون به عنوان نماینده مردم الیگودرز وظیفه داشته‌ام؛ به رغم اصرار و پافشاری سرمایه‌گذار و برخی مدیران استان اجازه فعالیت به این طرح ندهم و از این پس هم با توجه به تخصص در بحث آب مخالفت خود را به صراحت با اجرای این طرح اعلام می‌کنیم.

توکلی با اشاره به اینکه این سد تنها باید در بحث تقویت گردشگری فعالیت کند و در سفر معاون اول رئیس جمهور به الیگودرز هم بر این موضوع تاکید شد، افزود: مردم و مسؤولان الیگودرز اجازه نمی‌دهند، عده‌ای برای تامین منافع شخصی آب سد حوضیان را آلوده و منافع شهر را با مخاطره مواجه کنند.

به گزارش فارس؛ شایان ذکر است، طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد حوضیان اسفندماه سال گذشته آغاز شد و مورد اعتراض امام جمعه، نماینده مردم و مردم الیگودرز و تشکل‌های زیست‌محیطی استان قرار گرفت و پس از پیگیری‌های نماینده مردم از طریق وزارت نیرو تعطیل شد، اما گویا سرمایه‌گذار به رغم مخالفت‌ها قصد راه‌اندازی مجدد این طرح را دارد که مردم از مسؤولان شهرستان و استان انتظار دارند که نگذارند حق و حقوق مردم ضایع شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید