افزایش 14 میلیون قطعه‌ای بچه ماهیان رهاشده در رودخانه های مازندران

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۴ بازدید
افزایش 14 میلیون قطعه‌ای بچه ماهیان رهاشده در رودخانه های مازندران
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه‌های مازندران نسبت به سال گذشته، رشد 14 میلیون قطعه‌ای داشته است

عباسعلی شیخ تبار گفت: برای بیست و نهمین سال پیاپی عملیات رها سازی بچه‌های در رودخانه‌های استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در مرکز پرورش ماهی شهید رجایی در راستای بازسازی ذخایر آبزیان دریایی به خصوص ماهی سفید که از گونه‌های اقتصادی دریای مازندران است رهاسازی بچه ماهیان انجام شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری استان مازندران تصریح کرد: امسال حدود 65 میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز شهید رجایی تولید شده که نسبت به سال قبل 14 میلیون قطعه افزایش داشته است.

شیخ تبار با اشاره به اینکه کمیته رهاسازی با توجه به شرایط رودخانه‌های غرب استان تصمیم به رهاسازی 50 درصد این بچه ماهی ها در رودخانه های غرب استان گرفته است، بیان کرد: این بچه ماهی‌ها با توجه به ظرفیت‌های هر رودخانه در 22 رودخانه استان رها سازی خواهند شد و امیدواریم طی 2 تا 2 و نیم ماه آینده و پیش از گرم شدن آب رودخانه و مناسب بودن شرایط رهاسازی انجام شود.

وی در باره شیل گذاری نیز اظهارکرد: در 8 رودخانه مازندران تعداد 9 واحد شیل گذاری انجام شده است و علاوه بر آن در 2 استخر علاوه بر تکثیر طبیعی ماهی سفید در سال جاری برای اولین بار به تکثیر ماهی کپور نیز اقدام شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با اشاره به اینکه در سال جاری به دلیل اینکه در دو مقطع زمانی رودخانه هایی که در آنها شیل گذاری شده بودند سیلابی شده‌اند، اظهارکرد: با وجود پیش بینی 15 میلیون قطعه بچه ماهی 11 میلیون قطعه و علاوه بر آن نیز 900 هزار قطعه نیز ماهی کپور برای اولین بار تکثیر طبیعی تولید شده است.

وی با ابراز امیدواری درباره افزایش سطح تکثیر بچه ماهی ها به 100 میلیون قطعه بیان کرد: با افزایش سطح تکثیر به 100 میلیون قطعه در سال های آتی شاهد خبرهای خوشی در رونق اقتصادی صیادان استان خواهیم بود، همچنین ایجاد تنوع در تکثیر نیز می تواند در ایجاد رونق اقتصادی جامعه صیادی مثمر ثمر باشد

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید