فعالیت 500 مزرعه پرورش ماهی در لرستان

شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
فعالیت 500 مزرعه پرورش ماهی در لرستان

مدیرکل شیلات استان لرستان گفت: در حال حاضر 500 مزرعه پرورش ماهی در سطح این استان با بیش از 13 هزار نفر اشتغال وجود دارد

کیارش بیرانوند امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان لرستان با اشاره به اینکه استان لرستان را به عنوان یک استان آبزی پرور در سطح کشور شناخته شده، اظهار داشت: سالانه بیش از 22 هزار تن ماهی در سطح 500 مزرعه پرورش ماهی در لرستان تولید می‌شود.
وی عنوان کرد: امیدواریم که امسال این ظرفیت را به بیش از 25 هزار تن تولید ماهی در استان لرستان برسانیم.
این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر 1200 تن تولید ماهیان گرمابی در لرستان وجود دارد، افزود: تولید 146 میلیون قطعه بچه ماهی در سال استان لرستان را به رتبه نخست تولید بچه ماهی در کشور تبدیل کرده است.

بیرانوند ادامه داد: 13 مرکز تکثیر ماهی در لرستان وجود دارد و هم اکنون 2400 پروانه تولید ماهی در دست مردم استان است، این در حالی است که در سال گذشته 100 تن ماهی به خارج از کشور صادر شده است.
مدیرکل شیلات استان لرستان گفت: استان لرستان در زمینه پرورش آبزیان گرمابی رتبه اول و سردآبی رتبه دوم در سطح کشور را دارد.
وی بیان کرد: سه کارخانه صنایع تبدیلی در راستای پرورش ماهی در لرستان وجود دارد، اما این استان ظرفیت بیشتری دارد و اگر سرمایه‌‌گذاری بخواهد در این زمینه سرمایه‌گذاری کند، آن را حمایت می‌کنیم.
بیرانوند تصریح کرد: طرح واگذاری یکی از مجتمع‌های بزرگ پرورش ماهی لرستان به بخش خصوصی در راستای طرح اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت‌های ما در سال جاری است.
مدیرکل شیلات استان لرستان گفت: یکی دیگر از اولویت‌های اداره کل شیلات لرستان پرورش ماهی در قفس است.
این مسوول اظهار داشت: در حاشیه رودخانه سیمره و کشکان لرستان طرح پرورش ماهیان گرما‌بی در قالب مزارع کوچک 10 و 20 تنی از دیگر اولویت‌های شیلات لرستان است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید