برداشت آب از تالاب هشیلان تا پایان خرداد‌ماه مجاز است

یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
برداشت آب از تالاب هشیلان تا پایان خرداد‌ماه مجاز است

مسؤول محیط‌بانی تالاب هشیلان به برداشت بی‌رویه آب از این تالاب اشاره کرد و گفت: کشاورزان منطقه تا پایان خرداد‌ماه می‌توانند از تالاب هشیلان آب برداشت کنند

آرمان رضایی امروز در کرمانشاه، با اشاره به بارش‌های خوب امسال، اظهار داشت: آب تالاب هشیلان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است به‌طوری که میزان آب در "سراب سبزعلی" که 90 درصد آب این تالاب را تامین می‌کند طی 10 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی تالاب هشیلان را یکی از زیست بوم‌های منحصر به فرد کشور معرفی کرد و ادامه داد: تالاب هشیلان در مسیر جاده کرمانشاه به روانسر در 26 کیلومتری شمال‌غربی کرمانشاه و در دهستان الهیار‌خانی قرار دارد، این تالاب امسال با آب کافی میزبان آبزیان و کنار آبزیان زیادی است.

مسؤول محیط‌بانی تالاب هشیلان انواع خزندگان مانند مارها و لاک‌پشت و گونه‌های ماهی را از دیگر گونه‌های جانوری مهم تالاب هشیلان برشمرد و گفت: انواع پستانداران از جمله گرگ، شغال، روباه و همچنین پرندگان مهاجر از جمله مرغابی در حاشیه این تالاب زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مساحت تقریبی این تالاب 450 هکتار است، بیان کرد: این تالاب با 110 جزیره‌ کوچک و بزرگ جاذبه طبیعی منحصر به فردی را در کرمانشاه ایجاد کرده است که هر ساله گردشگران زیادی را برای بازدید به‌سوی خود جذب می‌کند.

این مسؤول وجود تالاب هشیلان را در کرمانشاه نوعی سوءتفاهم طبیعت دانست و افزود: با توجه به اینکه کرمانشاه در منطقه گرم و خشک قرار دارد چنین تالابی با این ویژگی باید در آب و هوای سرد ایجاد شود لذا رویش این تالاب در این منطقه نه تنها در کشور و بلکه در خاورمیانه نیز یک سوءتفاهم طبیعت تلقی می‌شود.

رضایی به برداشت بی‌رویه آب توسط کشاورزان منطقه از این تالاب اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: اجازه برداشت آب از تالاب هشیلان تا پایان خرداد‌ماه به کشاورزان داده شده است و بعد از این پروسه زمانی با کشاورزان متخلف برخورد قانونی می‌شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید