تدوین طرح پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس

یک‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۹ بازدید
تدوین طرح پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس
مدیرکل شیلات استان بوشهر از تدوین طرح پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس خبر داد.

عباسعلی زنده بودی با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالایی در پرورش آبزیان برخوردار است ، اظهار داشت : سه هزار و500 هکتار از اراضی ساحلی استان برای پرورش میگو آماده سازی شده که تاکنون در 50 درصد این اراضی بچه میگو ذخیره سازی شده است.


وی گفت: طرح پرورش ماهی در قفس ازسواحل بوشهر تا شهرستان دیر طراحی و تدوین شده که سرمایه گذاران طرح های خود را برای مشارکت در این عرصه ارائه داده اند.

مدیرکل شیلات استان بوشهربا اشاره به پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر افزود: در10 منطقه ساحلی استان بوشهر میگو پرورش داده میشود که امسال سه هزار و 500 هکتار برای این مهم اختصاص یافته است.


زندهبودی با بیان اینکه در 50 درصد اراضی پرورشی استان بوشهر میگو ذخیره سازی انجام شده است، گفت: تاکنون در یک هزار و 600 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر 360 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه سال قبل پرورش دهندگان هشت هزار و 500 تن میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر تولید کردند ، اظهار داشت: امسال پیش بینی می شود در سه هزار و 500 هکتار از اراضی استان بوشهر 12 هزار و 500 تن میگو تولید شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ازتولید بچه میگو در 9 مرکز تکثیر در استان بوشهر خبر داد و افزود: هشت هزار و 500 جفت مولد داخلی و خارجی در 9 مرکز تکثیر در تولید بچه میگو مورد نیاز اراضی پرورشی فعالیت دارند
منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید