فعالیت 307 مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۸ بازدید
فعالیت 307 مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از فعالیت 307 مزرعه پرورش ماهی در این استان خبر داد

عبدالمحمد نجاتی امروز در شهرکرد، اظهار کرد: در حال حاضر 307 مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری فعال است و سالانه 17 هزار تن ماهی سردآبی از نوع قزل‌آلا در این استان تولید و به بازار عرضه می‌شود

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ماهیان سردآبی تولید شده در این استان به نقاط مختلف کشور مثل استان‌های اصفهان، تهران، شیراز و... عرضه می‌شود و ماهی قزل‌آلای تولید شده در این استان از کیفیت خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به ارزش غذایی ماهی بیان داشت: آبزیان دارای ارزش غذایی بالا و سرشار از امگا3 است و باید در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی بیشتر گنجانده شود.

نجاتی با اشاره به اهمیت عرضه ماهی بهداشتی و سالم به بازار گفت: تولیدکنندگان باید ماهی را در محیط‌های کاملا بهداشتی پرورش دهند و از عرضه آبزیان بیمار و فاسد به بازار خودداری کنند.

وی گفت: شهروندان نیز از خریداری ماهیان با علایم خونریزی در چشم، بیرون‌زدگی چشم، خونریزی در آبشش‌ها، قوام نداشتن گوشت و بوی بد خودداری کنند و موارد غیربهداشتی را به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان مربوطه گزارش دهند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ضدعفونی کردن استخر پرورش ماهی، رعایت نکات بهداشتی، واکسیناسیون به موقع از مواردی است که باید در مزارع پرورش ماهی رعایت شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید