امسال433 آزمایش بیماری پرورش آبزیان در چابهار انجام شده است

دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
امسال433 آزمایش بیماری پرورش آبزیان در چابهار انجام شده است

رئیس اداره دامپزشکی چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 433 آزمایش ردیابی وشناسایی عوامل باکتریایی و ویروسی مهم آبزیان پرورشی در بخش های بچه میگو، خوراک میگو و میگوهای در حال پرورش در این شهرستان انجام شده است

اولیاء میرلاشاری روز دوشنبه اظهار داشت: نمونه برداری دقیق و انجام آزمایش های به موقع در طول دوره پرورش و راهنمایی های لازم به مزرعه داران بسیار کمک کننده است و در موفقیت پرورش کمک شایانی می کند.
وی افزود: در انجام آزمایشات بر روی مراحل مختلف میگو دقت و حساسیت زیادی می شود تا از بروز هرگونه بیماری جلوگیری و پرورش دهندگان متضرر نشوند.
وی بیان کرد: امسال حدود 46 میلیون قطعه بچه میگو برای ذخیره سازی به سایت پرورش میگوی گواتر حمل شده است

وی بیان کرد: 6 میلیون قطعه بچه میگو از جاسک و بقیه از یک مرکز تکثیر فعال در کنارک به مزارع پرورش میگو حمل شده است.
وی گفت: این تعداد بچه میگو پس از غربالگری آزمایشات ویروسی مهم آبزیان پرورشی در 9 مزرعه و 202 استخر ذخیره سازی شده است.
رئیس اداره دامپزشکی چابهار ادامه داد: در مجموع 222 هکتار از مزارع پرورش میگو گواتر زیرکشت رفته است.
میرلاشاری افزود: سایت پرورش میگو گواتر با سطح زیر کشت مفید 162 هکتار با 148 استخر در سال گذشته (1394) فعال شد که در آن 43 میلیون قطعه پست لارو وانامی ذخیره سازی شده است.
وی ادامه داد: کارشناسان اداره دامپزشکی در سال گذشته از 178 مزرعه زیر کشت پرورش میگو بازدید کردند که در این بازدیدها 275 مورد نمونه برداری از میگوها انجام شده است.
وی گفت: در آزمایشگاه اداره دامپزشکی چابهار مجموع هزار و 212 آزمایش برروی این نمونه ها بررسی های ویروسی و ردیابی عوامل بیماریزا انجام شده است.
گواتر در 120 کیلومتری چابهار و در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان قرار دارد.
سایت پرورش میگو «گنگه- گواتر» که چهار هزار هکتار مساحت دارد 2 هزار و 650 هکتار آن مفید برای میگو است که هزار و 800 هکتار آن به بهره برداری رسیده است.
چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان واقع شده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید