شرکت های شیلاتی فرانسه، مشکل بانکی در همکاری با ایران ندارند

شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
شرکت های شیلاتی فرانسه، مشکل بانکی در همکاری با ایران ندارند
سفیر فرانسه در تهران گفت: شرکت های شیلاتی فرانسوی مشکل بانکی در همکاری با ایران نخواهند داشت و ما از این موضوع خوشحال هستیم.

فرانسوا سنمو در همایش روز شیلات ایران و فرانسه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد ، افزود : برخی از 16 شرکت فرانسوی که امروز در این همایش حضور دارند در زمینه مواد اولیه ، تجهیزات و خدمت تخصصی از سال 2002 در ایران فعالیت دارند ضمن اینکه شرکت‌های دیگر فرانسوی نیز تمایل دارند در زمینه شیلات ، فعالیت‌های تجاری خود را با ایرانیان آغاز کنند.


وی اضافه کرد : شرکت‌های فرانسوی زیرساخت‌ لازم برای تأمین تجهیزات بهره‌وری آب و دانش فنی خوراک آبزیان را دارا هستند از این رو آمدگی دارند دانش و تجارت خود را با شرکت‌های ایرانی مبادله کنند

سنمو با ابراز امیدواری از به وجود آمدن افق‌های جدید برای توسعه همکاری‌ شیلاتی ایران و فرانسه افزود: دو کشور ایران و فرانسه در زمینه شیلات از گذشته‌های دور با یکدیگر روابط خاصی داشته‌اند به طوری که شرکت اکوا برای پرورش ماهی از سال 2015 در ایران فعالیت دارد و این شرکت در طرح جزیره قشم نیز در حال فعالیت است.

سنمو اضافه کرد: سایر شرکت‌های فرانسوی هم در زمینه تولید تخم چشم‌زده و سایر تجهیزات ماهی قزل‌آلا با شرکت‌های ایرانی همکاری دارند و به طور نمونه یکی از شرکت‌های فرانسوی تولید کننده تخم چشم‌زده که سالانه 60 میلیون از این محصول را تولید می‌کند 20 تا 60 درصد آن را به ایران صادر می‌کند.
سفیر فرانسه در حاشیه این همایش از پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره فرجام قرارداد ایران و فرانسه برای خرید ایرباس سر باز زد.
منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید