3500 تن قفس پرورش ماهی در دریای خزر نصب می‌شود

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۴ بازدید
3500 تن قفس پرورش ماهی در دریای خزر نصب می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: آبان ماه امسال 3 هزار و 500 تن قفس‌های پرورش ماهی خریداری شده از کشور نروژ در دریای خزر در محدوده گیلان نصب می‌شود

حجت شعبانپور عصر امروز در جلسه پرورش ماهی در قفس گیلان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 540 تن قفس پرورش ماهی در دریا در بندر کیاشهر نصب شده است.

وی از خریداری 3 هزار و 500 تن قفس پرورش ماهی در دریا از کشور نروژ خبر داد و افزود: تا پایان آبان ماه امسال قفس‌های خریداری شده در دریای خزر در استان نصب می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه قفس‌های پرورش ماهی با سرمایه بخش خصوصی خریداری شده و نصب می‌شود، تصریح کرد: در قفس‌های مذکور ماهی قزل‌آلا در دریا پرورش داده می‌شود.

شعبانپور به صدور مجوز پرورش 12 هزار و 80 تن ماهی قزل‌آلا در قفس توسط سازمان حفاظت محیط زیست امسال در گیلان اشاره کرد و گفت: پرورش ماهی در قفس از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان است.

وی با اشاره به اینکه اعتباری برای پرورش ماهی در قفس در گیلان اختصاص داده نشده است، بیان کرد: اجرای مصوبه مذکور با استفاده از توان بخش خصوصی در حال اجرا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به سرانه مصرف ماهی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در ابتدای انقلاب سرانه مصرف ماهی 2.5 کیلوگرم در کشور بود و اکنون این مقدار به 9 کیلوگرم افزایش پیدا کرده است.

شعبانپور با بیان اینکه گیلان جزو سه استان برتر در حوزه شیلاتی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: سرانه مصرف ماهی در استان 14 کیلوگرم است.

وی، متوسط سرانه مصرف ماهی در دنیا را 20 کیلوگرم خواند و اظهار کرد: سرانه مصرف ماهی در اروپا 35 کیلوگرم و در ژاپن 100 کیلوگرم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به فاصله 50 درصدی کشور با سرانه مصرف ماهی در دنیا اشاره کرد و افزود: اگر می‌خواهیم به میانگین مذکور برسیم باید تولید را افزایش دهیم.

شعبانپور، افزایش سطح زیر کشت و مقدار تولید در واحد سطح را از راهکارهای افزایش تولید ماهی در کشور دانست و بیان کرد: سطح زیر کشت آبزیان در گیلان بسیار محدودیت دارد زیرا برای محصولات کشاورزی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست شیلات تغییر رویکرد تولید آبزیان از آب شیرین به آب شور است، تصریح کرد: مدت 50 سال است که پرورش ماهی در قفس با استفاده از آب دریا در دنیا انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به پرورش ماهی در قفس از سال 89 در دریای خزر اشاره کرد و گفت: در مدت دو سال با مصوبه سفر رئیس جمهور به گیلان مقدار 10 هزار تن ماهی به روش پرورش در قفس در استان تولید می‌شود.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید