رشد پرورش ماهی نیاز به زیرساخت های علمی دارد

چهار‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
رشد پرورش ماهی نیاز به زیرساخت های علمی دارد
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی، گفت: در کشور برای رشد تولید و پرورش ماهی نیاز به زیرساخت های علمی و پژوهشی داریم.

قاسم رضاییان‌زاده در چهارمین همایش 2 روزه ملی ماهی‌شناسی در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی که در مشهد درحال برگزاری است، افزود: صنعت آبزی در کشوراز رشد 7.8 درصدی برخوردار بوده که نسبت به رشد 2.8 درصدی صنعت دام و طیور، گسترش بیشتری داشته است.

وی گفت: با بیان اینکه 60 درصد تولید ماهی در دریا صورت می گیرد، افزود: 40 درصد آن در مزارع پرورشی است و این مهم نشان‌دهنده میزان بالای بهره‌برداری از دریا و ماهی تولید شده در روند طبیعی کشور است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی، تصریح کرد: مراقبت و کنترل بیماری‌ ماهی‌ها در کشور با توجه به پایش آن، که تولید هر محصول همراه با توسعه پایدار آن در نظر گرفته شود نتیجه خوبی در جامعه دارد.

وی افزود: در این راستا سازمان دامپزشکی کشور با همراهی سازمان شیلات، دانشگاه‌ها و مزارع پرورش ماهی تلاش می‌کند در تولید این فرآورده غذایی به توسعه پایدار آن توجه ویژه‌ای کند و با توجه به اهمیت پایش، مراقبت و کنترل بیماری‌های آبزیان را در دستور کار خود قرار داده است.

رضاییان‌زاده گفت: از مهم‌ترین اتفاقات بخش آبزیان، که به عنوان موفق‌ترین فعالیت‌های سازمان دامپزشکی کشور محسوب می‌شود، انجام آزمایش‌های دقیق است که با استفاده از بهترین تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان حاصل می شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های علمی و پژوهشی در کشور افزود: این حرکت عاملی برای دریافت اطلاعات بیشتر در بخش سلامت، فیزیولوژی و شناخت بیماری‌های ماهی همراه با شیوه‌های درمانی و پیشگیری از عوارض بیماری‌های این ماده نوع از ماده غذایی است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی افزود: خوشبختانه تمام مزارع تولید آبزی در کشور عضو سامانه CIS (سیستم اطلاعات بالینی) هستند که این امر سبب ایجاد یک بانک اطلاعاتی کرده است

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید