صید در چابهار رونق می گیرد

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
صید در چابهار رونق می گیرد
قائم مقام و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان گفت: طی یکسال گذشته ۹۲۰ گواهینامه صیادی در چابهار صادر شده است

مهرداد میرزایی قائم مقام و معاون صید وبنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان در گفت وگوباخبرنگارمهر اظهار داشت: صدور ۹۲۰ گواهینامه صیادی طی یکسال گذشته در چابهار حکایت از رونق صید و صیادی در منطقه دارد

مهرداد میرزایی تصریح کرد: افرادی شرایط دریافت گواهینامه صیادی را دارند که آموزش‌های لازم در خصوصایمنی صید و صیادی ، آشنایی با طریقه استفاده از دستگاههای مخابراتی ، رعایت قوانین دریانوردی ، شناخت تهدید و حدود دریا ، آشنایی با کمک های اولیه ، بقا در دریا را فرا گرفته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۷۰شناور، ۹۴۰لنج، ۱۴۳۰ قایق در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در استان هشت بندر ماهیگیری و ۳مرکز تخلیه صید وجود دارد که نشانه ظرفیت های خوب در این بخش است.

میرزایی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۴هزار و۱۹۶ شغل در صنعت صید ماهیان مشغول به کار هستند که نقش مهمی را در افزایش درآمد ناخالص ملی ایفا می کنند.

وی با اشاره به اینکه استان تولید کنده ۶۰درصد ماهیان صنعتی کشور است، بیان کرد: صیادان منطقه با صید انواع آبزیان علاوه بر تامین نیاز خود نیاز دیگر مناطق کشور را نیز برآورده می‌سازند.

وی گفت: صنعت شیلات می‌تواند نقش مهمی در درآمدزایی، اشتغال و تامین نیازهای مردم ایفاء کند و توجه به این صنعت و زیرساختهای آن باید در اولویت نهادهای مربوطه قرار گیرد.

وی با تاکید بر غنی‌سازی منابع دریایی و حفاظت از آبزیان و صیدگاه‌ها بیان کرد: باید از ظرفیت های صید و صیادی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی بهره گیری کنیم تا توسعه پیش از بیش منطقه فراهم شود

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید