استخرهای میگوی پرورشی گناوه عاری ازبیماری است

سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
استخرهای میگوی پرورشی گناوه عاری ازبیماری است

رئیس اداره شیلات گناوه گفت: استخرهای میگوی پرورشی در این شهرستان فعال و هیچگونه نشانه ای از آلودگی به بیماری لکه سفید در آنها مشاهده نشده است

مهدی ابراهیمی روز سه شنبه افزود: به منظور پیشگیری، کنترل و سرایت این نوع بیماری درسایت های پرورش میگوی این شهرستان، 30 مرحله بازدید ازسوی کارشناسان شبکه دامپزشکی و شیلات انجام و همه آنها مرحله آماده سازی و ذخیره سازی را با موفقیت پشت سر گذاشتند.
وی اظهارکرد: سایت های پرورش میگوی این شهرستان شامل بندرریگ، رودشور جنوبی و حله دارای یکهزار و 74 استخر با 55 شرکت است که در این دوره از فصل پرورش 268 میلیون و 522 هزار قطعه بچه میگو درسطح یکهزار و 199 هکتار ذخیره سازی شده و در مرحله پرورش قرار دارند.

ابراهیمی یادآورشد: برداشت میگوی پرورشی در مهر و آبان ماه سال جاری انجام می شود.
رئیس شیلات گناوه گفت: از پرورش دهندگان میگو انتظار داریم بمنظور جلوگیری از هرگونه بیماری اصول بهداشتی را دقیق رعایت کنند.
ویروس بیماری لکه سفید، پلاکهای سفید رنگی را درقسمت کاراپاس میگو ازخود به جای می گذارند که این بیماری را به علت رسوب و جذب نشدن کلسیم، لکه سفید می نامند.
این بیماری هم اکنون جدی ترین و سخت ترین بیماری ویروسی تاثیر گذار در انواع گونه های میگو بوده وعامل بیماری باکولوویروس است.
این ویروس به شکل تخم مرغی تا میله ای متغیر بوده و دارای یک زائده دم مانند در یکی از انتهای خود بوده و طیف وسیعی داشته و از طریق افقی و عمودی قابل انتقال است.
انتقال بیماری بین مزارع و استخرهای پرورشی می تواند از طریق آب خروجی استخرهای آلوده ، هواده ها ، حشرات ، پرندگان و تجهیزات آلوده مورد استفاده در هچری یا مزراع پرورشی ، جانوران آبزی مثل خرچنگ ها و سایر کروستاسه ها انجام می شود .
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید