ساخت ماشین آلات تولید خوراک آبزیان ،نخستین بار در کشور

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۹ بازدید
ساخت ماشین آلات تولید خوراک آبزیان ،نخستین بار در کشور
مهندسان وکارگران چهارمحال وبختیاری، نخستین باردر کشورکارخانه خوراک آبزیان ساختند

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت چهارمحال و بختیاری گفت: این موفقیت پس از 2سال تحقیق بر روی تجهیزات آمریکایی تولید خوراک آبزیان و بهینه سازی این تجهیزات فراهم شده است.
سید نعیم امامی افزود: هرکارخانه تولید خوراک آبزیان به بیش از 55 دستگاه مختلف آسیاب، مخلوط کن، ریز کننده دانه ها، خشک کننده ها و تولید دستگاه فشار مکانیکی، خلاء ساز و قوام دهنده خوراک آبزیان نیاز دارد.

وی گفت: این تجهیزات که در مجموع 180 تن وزن دارند، یک چهارم نمونه آمریکایی آن قیمت دارد، درحالی که کیفیت محصول تولیدی بهتر از مشابه خارجی است.
وی، جمهوری اسلامی ایران را چهارمین کشور دنیا پس از آمریکا، اسپانیا و چین در ساخت کامل تجهیزات تولید خوراک آبزیان برشمرد وگفت: دستگاه های تولید خوراک آبزیان داخلی70 میلیارد ریال قیمت دارد در حالی که برای واردات همین تجهیزات از آمریکا، آن هم به دشواری باید250میلیارد ریال هزینه کرد.
مدیرعامل تنها تولیدکننده تجهیزات خوراک آبزیان کشور، شرایط ظالمانه تحریم، خلاء تأمین قطعات در داخل و هزینه بالای واردات را از جمله عوامل برای ساخت این نوع تجهیزات در شهرکرد بیان کرد.
آقای لطفی گفت: هم اینک 9 سرمایه گذار داخلی از استان های آذربایجان غربی، ایلام، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و همدان قرارداد خرید تجهیزات این کارخانه را امضا کرده اند.
وی افزود: علاوه بر این زمینه صادرات ماشین آلات تولید خوراک آبزیان به کشورهای پاکستان وعراق هم فراهم شده است که 200 میلیارد ریال ارزش صادرات برای این استان را به همراه خواهد داشت

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید