برگزاری کلاس‌های طبخ آبزیان در روستاهای زنجان

پنج‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۱ بازدید

برگزاری کلاس‌های طبخ آبزیان در روستاهای زنجان
مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: در هر کدام از روستاهای استان که تعداد متقاضی برای آموزش طبخ آبزیان به 15 نفر برسد، کلاس تشکیل می‌شود

محمود صیادبورانی با بیان این‌که دوره‌های آموزشی طبخ آبزیان تا به امروز با استقبال خوبی مواجه شده، اظهار کرد: علاقمندان برای بهره‌مندی از کلاس‌های آموزشی می‌توانند به مرکز جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند؛ این در حالی است که محصولات آبزی پروری در استان زنجان، جزو پاک‌ترین و سالم‌ترین محصولات در سطح کشور هستند و همین موضوع، نظر بسیاری از استان‌های همجوار را جلب کرده است.

این مسئول با اشاره به این‌که پارسال تولید انواع محصولات آبزی در استان زنجان به 12 هزار تن رسید، ادامه داد: پروتئین موجود در انواع ماهی نقش قابل توجهی در بهبود سلامت جسمی فرد دارد. به همین‌خاطر، مدیریت شیلات سازمان همه تلاش خود را برای افزایش مصرف سرانه به کار گرفته و از تقاضا برای برگزاری انواع دوره‌های آموزشی در این راستا استقبال می‌کند.

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی زنجان ویژگی‌های فیزیک و شیمیایی رودخانه قزل‌اوزن را یکی از مهم‌ترین دلایل بالا بودن کیفیت آبزیان تولیدشده در سطح استان عنوان کرد و افزود: ماهی‌های پرورشی در استان زنجان در طول دوره رشد دارو مصرف نمی‌کنند و طعم فوق‌العاده‌ای دارند. در همین راستا، خوشبختانه پارسال 28 دوره آموزشی طبخ آبزیان برای 792 نفر برگزار شد و امسال نیز تاکنون 11 دوره برای 305 نفر برگزار شده است

صیادبورانی با تاکید بر این‌که هر کس از هر صنفی می‌تواند در کلاس‌های طبخ آبزیان شرکت کند، خاطرنشان کرد: پارسال هر کدام از زنجانی‌ها به طور متوسط در طول سال 6.5 کیلوگرم ماهی مصرف کردند و پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 6.7 کیلوگرم برسد.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید