اجرای بیش از یک‌هزار طرح اشتغالزایی برای مددجویان مازندرانی

چهار‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
اجرای بیش از یک‌هزار طرح اشتغالزایی برای مددجویان مازندرانی

مدیر کل کمیته امداد مازندران از اجرای بیش از یک‌هزار طرح اشتغالزایی در سال‌جاری برای مددجویان مازندرانی در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، خدمات و صنعتی و معدنی خبر داد

رضا نوروزی مدیر کل کمیته امداد مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه برای یکهزار و ۳۲۹نفر از مددجویان این نهاد در استان طرح اشتغال ایجاد شد،گفت:کار انگیزی،توان افزایی و خودکفایی مراتب ایجاد اشتغال برای مددجویان در امداد است.

وی ایجاد روحیه کار و تلاش بین نیازمندان و مددجویان را اصل اساسی و کلید موفقیت در کمیته امداد دانست و افزود:تا پایان آبان ماه سال جاری ۱۸۶میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال وام اشتغال به مددجویان پرداخت شد.
مدیر کل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه هنر کمیته امداد در اشتغالزایی، طراحی یک فرایند کامل است،تصریح کرد: طراحی اشتغال مناسب برای مددجویان بر اساس شرایط بومی با آموزش‌های لازم، پرداخت وام، اجرای طرح، نظارت و کمک در پایدارسازی مشاغل از برنامه‌های کمیته امداد است.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی در ابعاد مختلف فکری، روحی و روانی، اجتماعی و اقتصادی مددجویان تحت حمایت از اهداف اصلی کمیته امداد است، افزود: خود اشتغالی مشاغل برای مددجویان شامل کارانگیزی ۶۱طرح، توان افزایی۱۸۱طرح و خودکفایی یک‌هزار و ۸۷ طرح بوده است.
وی به بیان اینکه طرح‌های اشتغال در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، خدمات و صنعتی و معدنی اجراشد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال برای ۳ هزار و ۷۵۰ نفر در استان مازندران اشتغالزایی انجام شود.

مدیر کل کمیته امداد مازندران، گفت: تا کنون وام اشتغال به ۸۷۵ نفر از مدجویان تحت حمایت، ۱۶۲نفر از افراد غیر مددجو و ۲۹۲نفر از فرزندان مددجو پرداخت شده است.

نوروزی با اشاره به اینکه وام اشتغال با ۲ درصد کارمزداز منابع امداد و ۴ درصد از منابع بانکی به مددجویان پرداخت می‌شود، اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار به منظور توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی آنان در کاهش محرومیت و زدودن فقر از جامعه نقش به سزایی دارد

منبع : ایکنا

دیدگاه خود را بیان کنید