5 مرکز تکثیر لارو میگو در سایت میگو گمیشان ساخته می‌شود

سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
5 مرکز تکثیر لارو میگو در سایت میگو گمیشان ساخته می‌شود

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به برنامه شیلات استان برای توسعه سایت میگو گمیشان گفت: در برنامه افق 1404 بنا داریم تا 10 هزار هکتار از اراضی این مجتمع را در بحث پرورش میگو فعال کرده و به بهره برداری برسانیم

سید جواد قدس علوی در نشست هماهنگی ساخت مراکز تکثیر سایت میگو گمیشان، با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اراضی ساحلی این منطقه، به مسئولین کشوری شیلات و دامپزشکی پیشنهاد کردیم تا محدوده‌ای برای مراکز تکثیر لارو میگو به صورت مجتمع در سایت گمیشان در نظر گرفته شود.

وی افزود: با مجوز ساخت 5 مرکز تکثیر برای فاز یک مجتمع 4000 هکتاری میگو موافقت شده است که طی هفته آینده و پس از صدور مجوز رسمی از دامپزشکی کشور به متقاضیان ارائه خواهد شود.

فرماندار گمیشان نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر لارو میگو مورد نیاز در سایت پرورش میگو گمیشان از جنوب کشور تامین می شود، گفت: در این خصوص تصمیم بر آن داریم که لارو میگو در خود گمیشان تولید شود. تولید لارو میگو در این شهرستان، نوید بخش آینده ای روشن برای توسعه گمیشان است.

وی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه را از برنامه های اساسی این طرح عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح اساس را بر این نهادیم تا سرمایه گذاران بومی در اولویت قرار گیرند

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید