سدهای اردبیل بهترین مکان برای پرورش آبزیان

چهار‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
سدهای اردبیل بهترین مکان برای پرورش آبزیان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: سدهای موجود در استان بهترین مکان برای پرورش آبزیان است

اقبال عباسی صبح امروز در اولین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی استان اردبیل اظهار کرد: سدهای موجود در استان اردبیل و رودخانه‌های جاری در سطح شهرستان بهترین مکان برای ایجاد مکان‌های اقتصادی پایدار و رونق پرورش آبزیان است.

وی افزود: از زمان‌های گذشته مردم در استان اردبیل در حوزه کشاورزی و دامپروری سنتی فعالیت می‌کردند و منبع اصلی درآمد آنها از طریق فعالیت در این حوزه‌ها بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل یادآور شد: باید متولیان کشور به تولیدات کشاورزی و دامپروری و پرورش آبزیان که منجر به اشتغال درآمدزایی و سلامت کشور می‌شود توجه ویژه کنند و با انجام این اقدامات به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه شیلات عمل کنند.

عباسی با قدردانی از برگزاری جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی بیان کرد: بهتر است این جشنواره‌ها در مکان‌های مختلف برای تبیین سیاست‌های افزایش تولید آبزیان برگزار شود.

وی گفت: در طول سالیان گذشته مشاهده شده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی برای پرورش ماهی در سدهای مختلف استان اعلام آمادگی برای مالکیت و مدیریت پرورش ماهی با عنوان پرورش ماهی در قفس کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل اظهار کرد: سیاست‌های کشور باید با سیاست‌های پرورش ماهی نیز تطبیق داشته شود و متولیان مربوطه می‌توانند راهکارهای مناسبی برای استفاده از امکان پرورش ماهی با ایجاد کانال و لوله در پشت سدهای مختلف کشور برای پرورش ماهی انجام دهند

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید