۸۵۰۰ تن ماهی در خراسان رضوی تولید می‌شود

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
۸۵۰۰ تن ماهی در خراسان رضوی تولید می‌شود

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش بینی این است که میزان تولید ماهی در خراسان رضوی تا پایان سال به ۸۵۰۰ تن برسد

محمدرضا مهدیزاده اظهار داشت: برآوردها این است که تا انتهای اسفند ماه میزان تولید ماهی در خراسان رضوی به 8500 تن رسیده و به نظر نمی‌رسد که کمبودی برای تأمین بازار شب عید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: معمولا بیشترین حجم تولید ماهی در خراسان رضوی در ماه‌های بهمن و اسفند به علت میل بیشتر مردم به استفاده و بازار مناسب صید شده و در این زمینه مشکلی برای فروش وجود ندارد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ارتباط با قیمت کنونی ماهی قزل آلا خاطرنشان کرد: قیمت خرید از تولیدکننده بین 9800 تا 10 هزار تومان نوسان دارد و دربازار بین 12 تا 13 هزار تومان است.

مهدیزاده با اشاره به نیاز موجود در بازار در ماه‌های آخر سال، بیان کرد: معمولا به میزانی واردات از استان‌های دیگر نیز به خراسان رضوی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سال 94 حدود 700 هزار قطعه ماهی قرمز در خراسان رضوی برای شب عید تولید شد، اظهار داشت: انتظار می‌رود میزان تولید برای امسال بالا رود اما قطعا بخشی از نیاز استان از طریق واردات از استان‌های دیگر مانند گیلان تأمین می‌شود

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید