توزیع بچه ماهی گرمابی به صورت یارانه‌ای در 10 شهرستان خراسان جنوبی

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
توزیع بچه ماهی گرمابی به صورت یارانه‌ای در 10 شهرستان خراسان جنوبی

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از توزیع بچه ماهی گرمابی به صورت یارانه‌ای در 10 شهرستان استان به جز سرایان خبر داد

محمد مهدی سعیدی در بیرجند اظهار داشت: تولید ماهی در کنار کار کشاورز ی می‌تواند برای کشاورزان صرفه اقتصادی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تولید ماهی‌های گرمابی و سردآبی در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: در 9 ماهه امسال ارزش تولید این نوع ماهی‌های در استان 5 میلیارد و 550 میلیون تومان بوده است

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در این مدت ارزش تولید ماهی‌های زینتی در سطح استان 2 میلیارد و 140 میلیون تومان بوده است.

سعیدی با بیان اینکه در 9 ماهه سال گذشته 390 تن ماهی گرمابی در خراسان جنوبی تولید شده است، یادآور شد: در 9 ماهه امسال این میزان به 395 تن افزایش یافته است.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: تولید ماهی سردآبی در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 تن کاهش یافته است.

وی به مقایسه تولید ماهی‌های زینتی در استان در طی 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت و گفت: در 9 ماهه امسال 535 هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید شده و تولید این نوع ماهی‌ها در مدت مشابه سال گذشته 490 هزار قطعه بوده است.

سعیدی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های مدیریت امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان طی امسال خاطرنشان کرد: مطالعه و امکان‌سنجی پرورش ماهی قزل‌آلا در سد رزه نهبندان(پرورش ماهی در قفس)، مطالعه و امکان‌سنجی پرورش آرتمیا در نهبندان، پیگیری برای صدور پرورش ماهی تیلاپیا در استان در صورت موافقت سازمان محیط زیست کشور، توزیع بچه ماهی گرمابی به صورت یارانه‌ای در 10 شهرستان استان به جز سرایان در بین متقاضیان، پرداخت وام کم‌بهره از محل منابع صندوق کارآفرینی مهر امید در بین فعالان این بخش، تهیه انیمیشن مصرف ماهی به گویش بیرجندی و پخش از صدا و سیما استان تا قبل از پایان سال و توزیع بروشور، کتابچه و سی‌دی طبخ آبزیان و غیره در مهد کودک‌های سطح استان برای آشنایی کودکان با فواید مصرف آبزیان از جمله این برنامه‌ها است

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید