اتلاف 700 قطعه ماهی در رودخانه "هواسان

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
اتلاف 700 قطعه ماهی در رودخانه "هواسان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ثلاث باباجانی از اتلاف 700 قطعه ماهی در رودخانه "هواسان" بر اثر عملیات عمرانی یک شرکت پیمانکاری خبر داد.

آزاد شیخ ویسی گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی در گشت، کنترل و پایش مناطق حوزه استحفاظی متوجه قطع کامل جریان آب رودخانه هواسان واقع در بخش ازگله شدند.
وی با بیان اینکه یک شرکت پیمانکار برخلاف قوانین و ضوابط حاکم محیط زیست و قانون توزیع عادلانه آب اقدام به ایجاد سد خاکی در مسیر رودخانه کرده بود، ادامه داد: این کار منجر به بسته شدن کامل جریان آب و تلفات آبزیان شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی افزود: مامورین این اداره، بلافاصله از ادامه کار بیل مکانیکی که در آن منطقه مشغول فعالیت بود ممانعت کرده و راننده را مجاب به برداشتن سد خاکی کردند.
به گفته این مسئول، تهیه مستندات لازم و برآورد میزان تلفات ماهیان انجام شده و پس از وصول ضرر و زیان وارد شده به محیط زیست، پرونده برای برخورد با این شرکت خاطی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.
شیخ ویسی گفت: اگرچه برداشت شن و ماسه از نظر فعالیت‌های توسعه‌ای و اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است، ولی انجام این عملیات از بستر رودخانه‌ها عوارض ناخوشایند زیست محیطی برای محیط زیست و گونه‌های زنده منطقه دارد

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید