شکسته شدن رکورد کشوريتوليد ميگوي پرورشي در هرمزگان

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۸ بازدید
شکسته شدن رکورد کشوريتوليد ميگوي پرورشي در هرمزگان

مدير کل شيلات هرمزگان از شکسته شدن رکورد کشوري توليد ميگوي پرورشي با توليد بيش از 22تن ميگو در هکتار در يکي از مزارع تياب شمالي استان هرمزگان خبر داد

سيد پرويز افزود : ارتقاي فن آوري مزارع پرورش ميگو از جمله راه اندازي 10 هوا ده و افزايش عمق استخرهاي پرورش ميگو به عمق سه و نيم متر از مهمترين عوامل افزايش توليدميگوي پرورشي است وي گفت:سال گذشته از هر هکتارمزرعه پرورشي سه تن ميگو برداشت شد که اکنون با ايجاد سيستمهاي جديد به 22 تن در هر هکتار افزايش يافته است . محبي افزود : ايجاد 100 فرصت شغلي به صورت مستقيم و غير مستقيم از مزاياي افزايش توليد ميگوي پرورشي است وي گفت : ميگوهاي برداشت شده همدزگان به چين ، ويتنام ، روسيه ، فرانسه و امارات متحده عربي صادر مي شود. مدير کل شيلات هرمزگان تصريح کرد: براي ارتقاي فن آوري در مزارع ديگر پرورش ميگوي هرمزگان تسهيلات بانکي با سود 15 درصد پرداخت مي شود.

سيد پرويز محبي افزود : سيستم هواده ، غذاپاش و راهکارهاي افزايش توليد در مزارع پرورشي از مهمترين حمايتهايي است که اداره کل شيلات هرمزگان انجام مي دهد. وي گفت : از ابتداي فصل برداشت ميگوي پرورشي در هرمزگان تا کنون 2 هزار 500 تن ميگو برداشت شده است که 15 درصد بيشتر از مدت مشابه پارسال است. برداشت ميگوي پرورشي در هرمزگان از تير آغاز شده است. مدير کل شيلا ت هرمزگان گفت : پيش بيني مي شود تا پايان فصل برداشت که تا پايان آذر ادامه دارد 8 هزار و 500 تن ميگو از 3 هزار و 200 هکتار مزرعه پرورشي برداشت شود. هرمزگان رتبه دوم توليد ميگوي پرورشي پس از استان بوشهر در کشور را دارد.

منبع : روابط عمومی شیلات هرمزگان

دیدگاه خود را بیان کنید