بیش از ۱۰ میلیارد‌ریال تسهیلات به متقاضیان پرورش ماهی خراسان شمالی پرداخت شد‌

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۵۲ بازدید
بیش از ۱۰ میلیارد‌ریال تسهیلات به متقاضیان پرورش ماهی خراسان شمالی پرداخت شد‌

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرورش ماهی در استان پرداخت شد

محمدعلی مصباحی اظهار داشت: این تسهیلات برای احداث و تجهیز استخر پرورش ماهی، تجهیز مکانیزاسیون و غیره به متقاضیان پرورش ماهی پرداخت‌شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: طی این مدت 19 نفر برای دریافت یک میلیارد و 370میلیون ریال به بانک معرفی شدند که تاکنون به 13 نفر تسهیلات پرداخت‌شده است. از ابتدای سال جاری تاکنون 370 تن ماهی در مزارع پرورش ماهی استان تولیدشده است.

وی بابیان اینکه در سه ماه نخست سال گذشته 350 تن ماهی در استان تولید شد که امسال در مقایسه با سال گذشته، 20 تن افزایش تولید وجود داشته است.

مصباحی گفت: همچنین طی این مدت 200 هزار قطعه ماهی زینتی در بجنورد تولیدشده است. بیشترین تولید ماهی در شهرستان‌های شیروان، اسفراین و مانه وسملقان است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 157 مزرعه پرورش ماهی در استان فعال است که 97 مزرعه مربوط به پرورش ماهی گرمابی و 62 مزرعه پرورش ماهی سردابی است.

منبع : تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید