1میلیون دلار ماهیان زینتی از استان مرکزی صادر می شود

یک‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۵ بازدید
1میلیون دلار ماهیان زینتی از استان مرکزی صادر می شود
استان مرکزی در زمینه تکثیر، پرورش و صادرات ماهی زینتی جایگاه ویژه ای در کشور دارد و پیش بینی می شود که امسال حدود ۱ میلیون دلار صادرات ماهیان زینتی از این استان داشته باشیم.

حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور گفت: استان مرکزی جزو استان هایی است که در سالهای اخیر در زمینه آبزی پروری، پروژه های خوبی را اجرا کرده و توسعه خوبی داشته است.

وی افزود: استان مرکزی در زمینه عرضه و فروش ماهی هم نقش بسزایی داشته که در مسیرهای عبوری نسبت به فروش محصولات شیلاتی اقدام شده و مسافران از این محصولات بهره مند می شوند.

رئیس سازمان شیلات کشور در اشاره به پرورش ماهی های زینتی نیز اظهار کرد: استان مرکزی در زمینه تکثیر، پرورش و صادرات ماهی زینتی هم جایگاه ویژه ای در کشور دارد و پیش بینی می شود که امسال حدود ۱ میلیون دلار صادرات ماهیان زینتی را از استان مرکزی داشته باشیم.

صالحی با بیان اینکه پیش بینی شده که در استان مرکزی امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد در تولید آبزیان پیشرفت داشته باشیم اضافه کرد: امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی با توجه به اینکه توسعه آبزی پروری یکی از طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی هست بتوانیم رشد خوبی را در کشور داشته باشیم.

علی بابایی مدیر کل جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: یکی از برنامه های ما در راستای اقتصاد مقاومتی تولید ماهی در استخرهای دو منظوره است که هم برای کشاورزی و هم برای پرورش ماهی استفاده می شوند.

وی افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۱۵۰ تن تولید ماهی سرد آبی و گرم آبی در سطح استان داشتیم و امسال با هدفگذاری های انجام شده، پیش بینی بر این است که تولید ماهی به ۲ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان مرکزی به پرورش ماهیان زینتی اشاره کرد و ادامه داد: در بحث ماهیان زینتی نیز اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده است و جزو استانهای برتر در تولید ماهیان زینتی هستیم به طوری که در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون قطعه ماهی زینتی پرورش یافته که پیش بینی می شود در سال جاری به ۱۳ میلیون قطعه برسد.

بابایی یادآور شد: حدود ۸۰۰ هزار دلار میزان صادرات ماهیان زینتی در سال گذشته بوده که پیش بینی می شود امسال این رقم به ۱ میلیون دلار برسد.

منبع : افکار نیوز

دیدگاه خود را بیان کنید