بازدید وزیر کشور از پرورش ماهیان خاویاری در قفس بندرترکمن

پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
بازدید وزیر کشور از پرورش ماهیان خاویاری در قفس بندرترکمن

وزیر کشور در ادامه سفر خود به استان گلستان از پرورش ماهیان خاویاری در قفس جزیره آشوراده شهرستان بندرترکمن بازدید کرد

در سومین روز از هفته دولت، استان گلستان میزبان عبدالرضا فضلی، وزیر کشور بود تا ادامه برنامه‎های هفته دولت در استان گلستان با وزیر کشور ادامه پیدا کند.

وزیر کشور پس از استقبال مسؤولان ارشد استان در گلزار شهدای شهرستان گمیشان حضور پیدا کرد و پس از آن به حوزه علمیه اعظم شهرستان گمیشان رفت و در مراسم فارغ‌التحصیلی طلبه‌های این شهرستان حضور یافت.


بازدید از پرورش ماهیان خاویاری در قفس بندرترکمن

شاید عمده‎ترین برنامه وزیر کشور امروز پرورش آبزی پروریان و میگو در شهرستان‎های گمیشان و بندر ترکمن بود.

از سال 1390 سایت پرورش میگو در شهرستان گمیشان راه‎اندازی شده است که در سال جاری در 500 هکتار برای پرورش میگو در نظر گرفته شده است.

پیش‎بینی می‎شود امسال از سایت پرورش میگوی شهرستان گمیشان یک هزار و 300 تن میگو برداشته شود این در حالی است که در سال گذشته 276 هکتار به صورت مفید برای پرورش میگو در این سایت در نظر گرفته شده بود که 715 تن میگو از این سطح برداشت شد.

دیدار وزیر کشور در راستای تامین اعتبارات این سایت برای زیرساخت‎ها از جمله کانال آبرسانی، کانال زهکشی و برق‎رسانی این سایت بوده است.

سایت پرورش میگو به صورت مستقیم و غیرمستقیم 3 هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد داشت که با ایجاد این سایت میزان صیدهای غیر مجاز کاهش پیدا کرده است.

بهره‎برداری از منابع بلا استفاده آب دریا و زمین‎های لم یزرع، ایجاد اشتغال مولد، کاهش میزان صید غیر مجاز، توسعه اجتماعی و اقتصادی از جمله اهداف راه‎اندازی این سایت پرورش میگو است.

با حضور وزیر کشور ظهر امروز طرح کانال آبرسانی sc از دریای خزر به مجتمع پرورش میگو شهرستان گمیشان آغاز شد که با این عملیات در فاز‎های بعدی و در سال‎های آینده سایت پرورش میگو شهرستان گمیشان به 10 هزار هکتار خواهد رسید.

در ادامه سفر وزیر کشور از پرورش ماهیان در قفس جزیره آشوراده بازدید کرد لازم به ذکر است که 100 درصد تکثیر پاییزه ماهیان خاویاری کشور در استان گلستان انجام می‎شود.

در سال 1386 استان گلستان با 9 تن و 282 کیلوگرم خاویار خزری 60 درصد خاویار را به خود اختصاص داده است که 30 درصد سهم استان مازندران و 10 درصد سهم استان گیلان بوده است اما این میزان تولید در سال گذشته به 1.5 تن رسیده است.

با توجه به ثبت ماهیان خاویاری استان گلستان به نظر می‎رسد حضور وزیر کشور از پرورش ماهیان خاویاری در قفس جزیره آشوراده نقطه عطفی برای گسترش و پرورش ماهیان خاویاری استان گلستان باشد.

شاید سومین روز از هفته دولت با حضور رحمانی فضلی را روز پرورش آبزیان و خاویار استان گلستان باید دانست.

وزیر کشور در ادامه برنامه‎های خود امروز در شهرستان بندر ترکمن شورای اداری شهرستان‎های غرب استان گلستان را برگزار خواهد کرد.

توقف خودرو وزیر کشور به دلیل حضور گله گاو در جاده

حضور وزیر کشور در استان گلستان حاشیه‎های هم به همراه داشت که می‎توان به استقبال مردمی شهرستان‎های گمیشان در گلزار شهدای این شهرستان و استقبال مردم بندرترکمن در مسیر راه وزیر کشور به جزیره آشوراده اشاره کرد.

توقف خودرو وزیر کشور در مسیر جاده گمیشان به بندرترکمن به دلیل حضور گله گاو در جاده نیز یکی از حاشیه‎های بود این امر باعث شد سرعت خودرو وزیر کشور و هیئت همراه به آهستگی صورت بگیرد.

وزیر کشور در حاشیه مراسم خود و در گفت‎گو با خبرنگاران به حمایت دولت از سایت پرورش میگو شهرستان گمیشان تاکید داشت و بازدید وزیر کشور از پروژه‎های آبزی‌پروری شهرستان‎های گمیشان و بندرترکمن بیانگر این مهم بوده که در این شهرستان‎ها پرورش آبزیان در دستور کار دولت در طی سال‎های آینده خواهد بود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید