لزوم افزایش زمان صید میگو برای بهبود وضعیت صیادان

شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۵ بازدید
لزوم افزایش زمان صید میگو برای بهبود وضعیت صیادان
نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس با بیان اینکه افزایش مجوز زمان صید میگو برای بهبود وضعیت صیادان در دستورکار قرار بگیرد،گفت: توسعه پرورش ماهی در قفس نیازمند تسهیلات ویژه و کاربردی است

عبدالحمید خدری درباره وضعیت صیادان میگو درکشور،گفت: باید مدت زمان صید میگو افزایش یابد و این در حالی است که ما درصدد هستیم که مدت صید میگو را 15لی 20 روز افزایش دهیم.

نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که فصل صید میگو دراین مناطق قوت می گیرد درست زمانی است که مهلت صید میگو به پایان می رسد،تصریح کرد: برای صادرات بهینه میگو نیازمند صنایع تبدیلی بهینه و سردخانه مناسب هستیم تا بتوانیم این محصول مهم را به ریل صادرات بفرستیم.

وی، ادامه داد:وضعیت پرورش ماهی در استان بوشهرمطلوب است،اما جا دارد که در این راستا با توجه به ظرفیت های تولیدمیگو در استان بوشهر تمهیداتی لحاظ شود که بتوانیم میگو را با ارزش افزوده بهینه به ریل صادرات بفرستیم.

وی با بیان اینکه توسعه پرورش ماهی در قفس نیازمند تسهیلات ویژه و کاربردی است تا بتوان فرصت های اشتغال را مهیا کرد،یادآورشد: خسارت تلف شدن میگو در استان بوشهر بویژه در شهرستان دیلم پرداخت نشده است و این در حالی است که بهای خسارت تولیدکنندگان میگو باید هرچه سریعتر پرداخت شود.

عضوهیئت رییسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برای کمک به صیادان میگو باید برای اخذ مجوز شیلات هماهنگی های بهینه صورت بگیرد،یادآورشد: ما درصدد هستیم به زودی مشکلات صیادان در آغاز فصل میگو را برطرف کنیم تا این قشر زحمتکش بتوانند در راستای صیادی فعالیت مناسبی داشته باشند

منبع : خانه ملت

دیدگاه خود را بیان کنید