اردبیل جزء استان‌های برتر در تولید آبزیان

یک‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۸ بازدید
اردبیل جزء استان‌های برتر در تولید آبزیان
مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: استان اردبیل جزء استان‌های برتر در بخش تولید با کیفیت آبزیان است

میر آرمان واعظی با بیان اینکه سال گذشته در بخش آبزی‌پروری و تولید ماهی 170 درصد تحقق برنامه پیش‌بینی شده را در حوزه شیلات شاهد بودیم، افزود: استان اردبیل جزء استان‌های برتر در بخش تولید با کیفیت آبزیان است.

وی گفت: ما سال گذشته بیش از 8 هزار تن تولید آبزیان اعم از سردابی و گرمابی را شاهد بودیم که پیش‌بینی می‌کنیم امسال این رقم به 9 هزار تن افزایش یابد

مدیرکل شیلات استان اردبیل به رهاسازی دو میلیون بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی با هزینه‌کرد بیش از یک میلیارد تومان اشاره کرد و گفت:‌ این تعداد بچه ماهی در 61 مزرعه و منابع آب بزرگ و کوچک استان اردبیل رهاسازی شده است.

واعظی توسعه تولید ماهیان استخوانی را براساس تفاهمنامه امضا شده بین استانداری با شیلات را یادآور شد و افزود: براساس تفاهمنامه‌ای که در سفر اخیر رئیس سازمان شیلات کشور با استاندار اردبیل به امضا رسید، قرار است بازارچه‌های تخصصی عرضه ماهیان و آبزیان با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب انجام شود.

وی با یادآوری اینکه آبزی‌پروری در استان اردبیل از یک جهش خوبی برخوردار بوده و ما روز به روز شاهد توسعه این امر هستیم، بیان کرد: با توجه و پشتیبانی استاندار اردبیل و سایر مسؤولان انتظار می‌رود آبزی‌پروری در این استان با یک رونق مضاعفی روبه‌رو شود

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید