صیاد نیازمند فرصت های اشتغال جدید در زمان صید ممنوع

شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
صیاد نیازمند فرصت های اشتغال جدید در زمان صید ممنوع

عضو هئیت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه صادرات بهینه ماهی نیازمند بازاریابی است،گفت: صیاد نیازمند فرصت های اشتغال از جنس فرآوری ماهی در زمان ممنوعیت صید است

محمدباقر سعادت درباره وضعیت بیمه صیادان درکشور،گفت:کارفرما موظف است در تمام امور کشاورزی از قبیل تولیدات محصولات کشاورزی،صیادی و غیره تمام افراد حاضر در این صنعت را به نحو مطلوب بیمه کند.

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:صیادان در برخی از فصل ها با توجه به محدودیت صید نمی توانند،به صیادی بپردازند؛بنابراین با ایجاد صنایع تبدیلی در این مواقع باید در ایجاداشتغال مانند فرآورده کردن ماهی به صیادان کمک کرد تا این قشر زحمتکش بتواند محصول را در شرایط بهینه صادر کنند.

وی،ادامه داد:صیادان نباید تنها در فصل صید از منابع دریایی ارتزاق کنند؛بلکه باید تدابیری اتخاذ شود که در زمان ممنوعیت صیدماهی به دلایلی نظیر تخم ریزی ماهیان که متوقف می شود،صیادان با حضور در کارگاه های صنایع تبدیلی مانند کنسرو کردن و دیگر صنایع تبدیلی ماهی فعالیت کنند.

سعادت افزود: صندوق بیمه کشاورزی نیز توانایی مالی ندارند در فصل های که صید ممنوع است، بیمه بیکاری به صیاد پرداخت کند؛بلکه بهترین راهکار این است در کنار صید ماهی فرصت های اشتغالی همچون ایجاد مکان های برای فرآوری ماهی برای صیادان درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه خلاء های بازاریابی ماهی باید رفع شود تا بتوانیم محصول را بر طبق بازارهای هدف شناسایی شده و سپس صادر کنیم، یادآورشد:صادرات بهینه ماهی نیازمند یک بازاریابی کارآمد است و با توجه به ظرفیت خدادای ما در صنعت شیلات می توانیم بسترهای صادرات ماهی را به نحو مطلوب مهیا کنیم.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد که بیمه در تمام امور کشاورزی باید لحاظ شود

منبع : خانه ملت

دیدگاه خود را بیان کنید