70 مزرعه پرورش ماهی غیرمجاز شهرستان کیار در معرض خطر سیلاب

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
70 مزرعه پرورش ماهی غیرمجاز شهرستان کیار در معرض خطر سیلاب

مسئول اموردام جهاد کشاورزی شهرستان کیار گفت: تعداد 150 مزرعه پرورش ماهی قزل آلا در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 70 مزرعه غیرمجاز در بستر رودخانه و خطر سیلاب و بلایای طبیعی قرار دارد.

کورش رضایی روز یکشنبه افزود: بیشتر مزارع پرورش ماهی بدون پروانه بهره برداری شهرستان در بستر رودخانه سبزکوه قرار دارد که با بارندگی و طغیان رودخانه، مزارع آنان در معرض تخریب قرار خواهد گرفت.
وی تعداد مزارع پرورش ماهی سردابی دارای پروانه تولید شهرستان را 80 مزرعه فعال برآورد کرد و گفت: بصورت میانگین سالانه در این خطه بیش از 20 تن ماهی قزل آلا تولید و روانه بازار مصرف می شود.

مسئول امور دام جهاد کشاورزی شهرستان کیار ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده بیشتر مزارع غیرمجاز خاکی در منطقه غیرفعال شده و اداره شیلات و آبزیان استان درحال بررسی وضعیت برای تعیین و تغییر مالکیت و اثرات تخریبی این مزارع در حاشیه رودخانه هاست.
رضایی به مالکان مزارع پرورش ماهی بتنی فاقد پروانه تولید شهرستان توصیه کرد: به منظور ساماندهی و صدور مجوز قانونی مزرعه با متولیان شهرستان و استان همکاری کنند.
استان چهارمحال و بختیاری به عنوان سرچشمه سه رودخانه کارون، زاینده رود و دز با تولید سالانه بیش از 17 هزارتن ماهی سردابی مقام نخست کشور را در تولید ماهی قزال آلا دارد

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید