آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل گلستان

شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل گلستان
فصل صید ماهیان استخوانی از سواحل دریای خزر در استان گلستان از 17 مهر آغاز شده و تا 15 فروردین سال 96 ادامه خواهد داشت

یحیایی، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گلستان با اعلام این خبر گفت: در گلستان 1420 نفر صیاد پره در قالب 21 تعاونی صیادی و توسط 150 فروند شناور اقدام به صید ماهیان استخوانی از سواحل دریای خزر در استان گلستان می‌کنند. صیادان پره استان در مناطق میانکاله، خواجه نفس و گمیشان در جایگاههای تعیین شده اقدام به صید انواع ماهیان دریایی (استخوانی) می کنند.

وی در خصوص مدت زمان پره کشی روزانه تعاونی های صید پره بیان کرد: مدت زمان پره کشی تمامی تعاونی ها از طلوع آفتاب، آغاز و در منطقه گمیشان تا ساعت 21 و در منطقه میانکاله تا ساعت 23 ادامه خواهد داشت. عمده صید صیادان در این زمان، گونه های مختلف اعم از سفید، کفال و کپور است

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان با اشاره به اقدامات اداره کل شیلات گلستان در جهت بهبود وضعیت صید ماهیان استخوانی و کمک به افزایش درآمد جامعه صیادی استان اظهار کرد: امسال بیش از 42 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی توسط اداره کل شیلات استان تولید شده که از این میزان 40 میلیون و 161 هزار و 520 قطعه ماهی جهت رها سازی در آبهای استان گلستان و مابقی این میزان به استان های دیگر برای رها سازی منتقل شد.

یحیایی در خصوص میزان صید ماهیان استخوانی در فصل صید 95 ـ 94 یادآور شد: در فصل صید سال گذشته 830 تن انواع ماهیان استخوانی در استان صید شده که از این میزان سفید 394 تن، کفال 367 تن، کپور 33 تن و سایر گونه ها 36 تن را شامل می‌شد.

در سال 95 حدود 1220 نفر صیاد در قالب 18 شرکت تعاونی در استان به فعالیت صیادی اشتغال داشته و فعالیت سه شرکت تعاونی به دلیل نامناسب بودن جایگاه پره کشی در فصل صید سال جاری متوقف شده است

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید