برداشت زودهنگام میگوهای پرورشی

چهار‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۰ بازدید
برداشت زودهنگام میگوهای پرورشی
پرورش دهندگان میگوی بوشهر امسال برداشت را زودتر از سال‌های گذشته آغاز کرده‌اند و تاکنون 20 درصد محصول برداشت شده‌ است

معاون آبزی پروری شیلات استان بوشهر گفت: زمان برداشت میگوی پرورشی اوایل مهر است اما نگرانی از گسترش بیماری لکه سفید با خنک شدن هوا باعث شد کارشناسان به پرورش دهندگان بگویند که برداشت را 15 روز زودتر شروع کنند.

قوام پور افزود: بیماری لکه سفید در 11 استخر استان دیده شد و با نظارت صورت گرفته به مناطق دیگر سرایت نکرد.
وی پیش بینی کرد، امسال بین 9 تا 10 هزار و 500 تن میگو از مزارع پرورشی برداشت شود که اگر بیماری لکه سفید به سراغ استخرها نیامده بود، تولیدمان پنج تا 10 درصد بیشتر از این می‌توانست باشد.

قوام پور راه رهایی از بیماری لکه سفید را پیشگیری عنوان کرد و یادآور شد: امسال برای این که مانند پارسال این بیماری به صنعت پرورش میگو آسیب نزند، حتی مولد عاری از بیماری از خارج از کشور وارد شد، اما باز هم به علت رعایت نشدن برخی موارد این بیماری دامنگیر مزارع شد.

وی ضدعفونی مرتب مزارع و تصفیه منابع آبی را از جمله مواردی دانست که باید رعایت شود و افزود: به نظر می‌رسد امسال آلودگی منابع آبی که همان آب دریاست، مشکل ساز شد، البته این موضوع نیازمند بررسی کارشناسی است.
استان بوشهر با داشتن 3 هزار و 850 هکتار مزرعه 60 درصد میگوی پرورشی کشور را تولید می‌کند.
پارسال بیماری لکه سفید 25درصد از میگوی پرورشی بوشهر را از بین برد.

بیماری لکه سفید به صورت نشانه هایی روی پوست میگو ظاهر و پوست را از بین می برد ولی مصرف میگویی که مبتلا به این بیمار شده، برای انسان هیچ ضرری ندارد

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید