خطر آلودگی "کشند قرمز" در خلیج فارس جدی است

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۳۱ بازدید
خطر آلودگی "کشند قرمز" در خلیج فارس جدی است

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس از بروز آلودگی جدیدی به نام "کشند قرمز" در خلیج فارس خبر داد وگفت: در این شرایط سلامت آبزیان و مردم به خطر خواهد افتاد.

حسین هاشمی تختی‌نژاد درباره آلودگی های زیست محیطی استان هرمزگان، افزود: آلودگی "کشند قرمز" که به صورت جلبک است تهدید جدی برای آب‌های خلیج فارس به شمار می رود که بروز آن تهدید جدی برای آب های خلیج فارس به شمار می رود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آلودگی کشند قرمز به علت های مختلفی بروز می‌کند، ادامه داد: بنا به اظهارات برخی کارشناسان، این آلودگی از آن جهت روی می دهد که کشتی‌های نفت کش خارجی برای آنکه بتوانند تعادل خود را حفظ کنند یکسری آب در کشتی پر می کنند که برای انجام سوخت گیری مجبور به تخلیه این آب در خلیج فارس هستند که این آب های تخلیه شده منجر به بروز این آلودگی می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: زمانی که دریا آلوده می‌شود بدون شک آبزیان نیز دچار این آلودگی شده و سلامتی مردم نیز با استفاده از این آبزیان به خطر خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه درمان بیماری های ناشی از کشند قرمز با تزریق واکسن قابل حل نیست، گفت: واقعیت آن است که برای از بین بردن این آلودگی با سختی مواجه هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگرچه مدتی است از سوی مسئولان مربوطه اقدامات پیشگیرانه انجام شده اما هنوز این معضل به قوت خود باقی مانده و برای مردم منطقه مشکل آفرین شده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بررسی های لازم پیرامون این آلودگی صورت گیرد تا بیش از این وضعیت خلیج فارس از نظر آلودگی اسفناک نشود

منبع : خانه ملت

دیدگاه خود را بیان کنید