اجرای موفقیت‌آمیز طرح کدینگ و ردیابی میگوی پرورشی در استان بوشهر

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۶ بازدید
اجرای موفقیت‌آمیز طرح کدینگ و ردیابی میگوی پرورشی در استان بوشهر

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر از اجرای موفقیت‌آمیز طرح کدینگ و ردیابی میگوی پرورشی خبر داد

حسن بازیار در بوشهر در خصوص اجرای طرح کدینگ و ردیابی میگوهای پرورشی در استان بوشهر اظهار داشت: در این طرح تمامی میگوهای پرورشی استان با نظارت بهداشتی و صدور گواهی بهداشتی – قرنطینه‌ای حمل از مزارع میگو به شرکت‌های فرآوری آبزیان انتقال داده شدند و در همین راستا تعداد 3 هزار و 756 برگ گواهی حمل صادر شد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر افزود: در روند فرآوری و بسته‌بندی کد رهگیری بر روی جعبه‌ها درج می‌شود که با ارسال این کد به سامانه پیامکی 30008903 مشخص خواهد شد که میگو از کدام سایت و مزرعه برداشت و در چه تاریخی و در کدام شرکت، فرآوری شده است.

بازیار در خصوص روند اجرایی این طرح تشریح کرد: در ابتدا مشخصات تمامی مزارع میگو توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های دارای مرزعه پرورشی میگو در سامانه ردیابی دام (سامانه تریس) ثبت شد و سپس به مسؤولان بهداشتی مرازع پرورشی و همچنین مسؤولان بهداشتی شرکت‌های فرآوری آبزیان کلمه و رمز عبور برای ورود به سامانه در جهت صدور گواهی حمل میگوی تازه و تایید تخلیه محموله‌ها در شرکت‌ها داده شد تا این روند تحت نظارت شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و همچین اداره کل دامپزشکی استان با نظم خاصی انجام شود.

وی بیان داشت: امیدواریم با یک برنامه‌ریزی دیگر این طرح در دیگر آبزیان دریایی و دیگر محصولات دامی نیز به مرحله اجرا برسد.

این مقام مسؤول اشاره کرد: استان بوشهر در کشور به عنوان پایلوت در اجرای طرح کدینگ و ردیابی میگوهای پرورشی در نظر گرفته شد و در راستای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، سازمان دامپزشکی کشور با ارسال لوح سپاس عملکرد اداره کل دامپزشکی استان بوشهر را مورد تقدیر قرار داد.

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید