افزایش ۳۱۰ درصدی صید میگو در صیدگاه اول هرمزگان

یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۵ بازدید
افزایش ۳۱۰ درصدی صید میگو در صیدگاه اول هرمزگان
مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه مراقبت ها و کنترل های شیلاتی در سال های اخیر جواب داده است گفت: خوشبختانه در صیدگاه اول میگوی هرمزگان شاهد افزایش ۳۱۰ درصدی صید میگو بوده ایم.

به نقل از شیلات هرمزگان،‌ سید پرویز محبی بیان داشت: امسال در صیدگاه اول میکو(شرق جزیره هرمز) شاهد صید ۳۱۰ تن میگو بوده ایم که این میزان در همین صید گاه در سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ تن بوده است.

وی مراقبت های یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و دریابانی استان، بازسازی ذخایر و رها سازی میگو، کاهش آلودگی های ناشی از قاچاق سوخت به ویژه در خوریات از اهم دلایل این مهم خواند که خشنودی صیادان را به دنبال داشته است.

در ادامه کارشناس مسئول آمار صید شیلات هرمزگان با بیان اینکه در سال جاری و در صید گاه اول تاکنون بالغ بر ۳۰ تن میگوی سرتیز و نزدیک به ۲۸۰ تن میگو درشت صید شده است، گفت: این مهم برای بالغ بر دو هزار و ۹۰صیاد تنها بر روی دریا اشتغال زایی مستقیم ایجاد کرده است که این میزان جدا از اشتغال ایجاد شده بر روی خشکی و در صنایع و بازار آبزیان است.

ابراهیم عالی زاده همچنین اظهارداشت: صید در صید گاه اول از دهم مهرماه آغاز شد به صورت ۹ روز مفید ادامه داشت و در صید گاه دوم هرمزگان نیز از ۲۴ مهرماه جاری آغاز و بر اساس نظر کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ادامه پیدا می کند

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید