سایه سنگین لکه سفید بر سر مزارع پرورشی میگو

شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۷ بازدید
سایه سنگین لکه سفید بر سر مزارع پرورشی میگو
چند سالی است که بیماری لکه سفید در مزارع پرورشی میگو رخنه کرده و تولیدکنندگان را با زیان های سنگینی روبرو کرده است

چند سالی است که بیماری لکه سفید در مزارع پرورشی میگو رخنه و تولیدکنندگان را با زیان های سنگینی روبرو کرده است امسال نیز برخی مزارع پرورش میگو در بوشهر و خوزستان از این بیماری متضرر شدند.

در این راستا امرالله قاجاری مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری آبزیان سازمان دامپزشکی بابیان اینکه بیماری لکه سفید در ابتدای دوره پرورش میگو بروز پیدا می کند، اظهار داشت: از سال 81 تا کنون بیماری لکه سفید به صورت متناوب در مزارع پرورشی میگو مشاهده شده است.
ویبا بیان اینکه مدیریت بیماری لکه سفید یک کار جمعی بین سازمان های مربوطه است، بیان کرد: سازمان شیلات، سازمان دامپزشکی، تشکل های خصوصی و پرورش دهندگان برای مقابله با این بیماری همکاری لازم را باید با یکدیگر داشته باشند.

مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری آبزیان سازمان دامپزشکی تصریح کرد: براساس تجارب قبلی هشدار های لازم به مزرعه داران داده شده چرا که با توجه به تغییرات جوی در پایان شهریور ماه امکان شیوع مجدد این بیماری وجود دارد از این رو به پرورش دهندگان تاکید کرده ایم که میگوی پرورشی خود را تا قبل از این تاریخ برداشت کنند.

تولید میگو رکورد می زند


با وجود آنکه بیماری لکه سفید در استخرهای پرورش میگو دیده شده است اما حسین عبدالحی معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران پیش بینی کرده است که تولید میگو رکورد می زند.

وی اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت میگو نسبت به سال گذشته با افزایش 10 درصدی از مرز 6 هزار و 200 هکتار به 7 هزار و 200 هکتار رسیده است.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ادامه داد: تولید میگو سالهای 93 و 94 به ترتیب 22 هزار و 500 تن و 18 هزار و 500 تن بوده است و پیش بینی می شود که تولیدمیگو در سال جاری فراتر از 22 هزار تن شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید