مشکلات تاخیر تولید بچه میگو در بوشهر برطرف شد

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
مشکلات تاخیر تولید بچه میگو در بوشهر برطرف شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: مشکلاتی که باعث تاخیر در تولید بچه میگو مورد نیاز سایت های پرورشی این استان شده بود، برطرف و تمهیدات لازم برای جبران این تاخیرها فراهم شده است.

روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر روز شنبه به نقل از عباسعلی زنده بودی در جریان بازدید از کارگاه تکثیر میگو مارین بوشهر افزود: هدف گذاری نهایی شیلات تولید 17 هزار تن میگوی پرورشی دراین استان در سال جاری است.
وی اضافه کرد: در این ارتباط به یک میلیارد و 500 میلیون قطعه بچه میگو نیاز است که تاکنون حدود 25 درصد بچه میگو مورد نیاز سایت های پرورشی این استان تامین شده است.

زنده بودی بیان کرد: بخشی از عوامل تاخیر در تولید بچه میگو در استان بوشهر مشکلات ناشی ازتاثیر شرایط جوی و محیطی بر تولید و ناهماهنگی و تدوین نشدن برنامه ای مشخص توسط کارگاه های تکثیر میگو به عنوان تولید کننده و کارگاه های پرورش و اتحادیه آن به عنوان مصرف کننده است.
وی یادآورشد: هم اکنون تمهیداتی اندیشیده شده تا تاخیر در تولید بچه میگو جبران و 1.5 میلیارد قطعه بچه میگوی مورد نیاز سایت های پرورشی تامین شود.
هم اکنون استان بوشهر با حدود پنج هزار هکتار استخر پرورش و تولید 14 هزار تن میگوی پرورشی در سال گذشته بیش از 60 درصد تولید میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص داده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید