تورهای صیادان مازندران از 17 مهر در خزر پهن می‌شود

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۴ بازدید
تورهای صیادان مازندران از 17 مهر در خزر پهن می‌شود

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران گفت: ۱۷ مهرماه امسال حدود ۴ هزار صیاد برای صید انواع گونه‌های ماهی استخوانی وارد دریای خزر می‌شوند

سال گذشته را ماهی‌گیران مازندران فراموش نمی‌کنند چرا که بیشتر تورهای آنان خالی بوده است ولی باز هم با این حال امسال با امید بیشتر البته چند روز زودتر وارد دریا می‌شوند.

هر سال از 20 مهر ماه فصل صید ماهیان استخوانی در دریای مازندران آغاز می‌شد که امسال مقرر شد چند روزی زودتر آغاز شود.

سال گذشته با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی با کاهش صید مواجه بودیم.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران اظهار کرد: 17 مهرماه امسال 54 تعاونی صیادی پره با حدود 4 هزار صیاد برای صید انواع گونه‌های ماهی استخوانی وارد دریای خزر می‌شوند.

عباسعلی شیخ‌تبار بیان کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی شرایط جوی را به‌درستی نمی‌توان انجام داد این صیادان به دنبال صید و شکار می‌روند که امیدواریم شرایط جوی و آب و هوایی برای دست‌یابی صید بیشتر و اقتصادی بودن فعالیت مساعد شود.

وی با بیان اینکه عمده دلیل کاهش صید به شرایط آب و هوایی برمی‌گردد، تصریح کرد: امیدواریم ذخایری که از سوی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر اعلام شده که قابل برداشت است در سال جاری صیادان به آن دست پیدا کنند و سبدهای آنان پرثمر باشد.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران در پایان گفت: براساس برنامه صید ماهیان استخوانی امسال از 17 مهرماه امسال آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید