بندر دیّر به بزرگترین قطب آبزی‌پروری کشور تبدیل می‌شود

سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۱ بازدید
بندر دیّر به بزرگترین قطب آبزی‌پروری کشور تبدیل می‌شود

رئیس شیلات شهرستان دیّر گفت: بندر دیّر به بزرگترین قطب آبزی‌پروری کشور تبدیل می‌شود

عقیل امینی در شهرستان دیّر اظهار داشت: در سال 1380، اولین سایت پرورش میگو در شهر بردستان با 11 مزرعه 220 هکتاری در شهرستان دیّر با سرمایه اولیه هزار میلیون ریال تأسیس و در سال 1391 از اولین مزرعه، 31 تن میگو برداشت شد.

وی بیان کرد: سال گذشته 9 مزرعه سایت پرورش میگو بردستان دیّر وارد مدار تولید شد و حدود 380 تن میگو برداشت شد که امسال با بهره‌برداری از 2 مزرعه باقی‌مانده، کل سایت به زیر کشت می‌رود

رئیس شیلات شهرستان دیّر تصریح کرد: شهرستان دیّر با توجه به دارا بودن ساحلی گسترده به طول 90 مایل دریایی، محل مناسبی برای اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی بندر دیّر به عنوان اولین متقاضی پرورش ماهی در قفس در فروردین ماه امسال کار خود را شروع می‌کند.

امینی عنوان کرد: بیش از 17 هزار هکتار منطقه مناسب برای اجرای این پروژه در دریا شناسایی شده که تاکنون 12 هزار هکتار آن واگذار شده است.

رئیس شیلات شهرستان دیّر با بیان این که 19 متقاضی پرورش ماهی در قفس داشته‌ایم که روند صدور پروانه کار آنها در حال انجام است، اظهار داشت: سه مزرعه پرورش ماهی در قفس با شرکت اکوالاین نروژ جهت انتقال تکنولوژی روز در این زمینه قرارداد بسته‌اند و در آینده‌ای نزدیک بزرگترین بندر صیادی کشور به بزرگترین بندر آبزی‌پروری تبدیل می‌شود

منبع : فارس

دیدگاه خود را بیان کنید