آلودگی نفتی در آب‌های محدوده‌ی هرمزگان دیده نشده است

پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۳ بازدید
آلودگی نفتی در آب‌های محدوده‌ی هرمزگان دیده نشده است

کارشناس مسئول مقابله با آلودگی دریا در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هیچ آلودگی نفتی در خلیج‌فارس و آب‌های محدوده‌ی هرمزگان دیده نشده است.

جمال پاکروان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسیر جریان آب در خلیج‌فارس به نحوی است که آلودگی‌ها به سمت آب‌های حوزه استحفاظی هرمزگان نمی‌آید، تصریح کرد: به همین علت، آلودگی‌ها در خلیج‌فارس بیشتر به سمت کشورهای جنوب و شمال غرب خلیج‌فارس یعنی کشورهای قطر و عربستان سعودی می‌رود.

کارشناس مسئول مقابله با آلودگی دریا در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: این آلودگی به آب‌های محدوده هرمزگان نرسیده است.

وی با تأکید بر اینکه در آب‌های محدوده هرمزگان در خلیج‌فارس و دریای عمان آلودگی نفتی مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: شایعات اخیر مبنی بر آلوده بودن نفتی دریای خلیج‌فارس در محدوده آب‌های ایران امری درست نبوده و نیست.

همچنین رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان گفت:علت مرگ میگوها در ساحل محله سوروی بندرعباس نشت مواد نفتی در میدان مشترک نفتی کویت و عربستان سعودی، " الخفجی" نیست.

محمد صدیق مرتضوی با اشاره به دیده شدن شماری میگو در ساحل بندرعباس، تصریح کرد : صید غیرمجاز علت مرگ میگوها در ساحل سوروی بندرعباس است.

از طرفی دیگر مسعود بارانی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان هم علت اصلی مرگ میگوها در این ساحل صید غیرمجاز خواند.

به گزارش ایسنا، غروب روز دوشنبه(23 مرداد) شمار زیادی میگو در ساحل محله سوروی بندرعباس مشاهده شد که در فضای مجازی اخباری مبنی بر آلودگی خلیج‌فارس براثر نشت مواد نفتی در میدان مشترک نفتی کویت و عربستان منتشر شد.

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید