تا پایان سال 14 هزار تن میگوی پرورشی صادر می شود

یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۸ بازدید
تا پایان سال 14 هزار تن میگوی پرورشی صادر می شود

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت : تا پایان سال بیش از 14 هزار تن میگوی پرورشی به خارج از کشور صادر می شود

مرکز خلیج فارس، حسن صالحی دیشب در مراسم جشن شکرانه میگوی پرورشی هرمزگان در بندرعباس افزود : کیفیت بالا ، فرآوری و تعذیه مناسب از جمله عواملی است که میگوهای پرورشی کشور در دنیا مشتری دارند.
وی گفت : پارسال 12 هزار تن میگوی پرورشی به خارج از کشور صادر شد.
معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت : از ابتدای سال تا کنون 21 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شده است.
صالحی افزود : میزان تولید میگوی پرورشی در کشور سال آینده به 30 هزار تن افزایش می یابد.
وی گفت : امسال واردات محصولات کشاورزی به کمتر از سه میلیارد دلار می رسد در حالیکه تا چند سال گذشته بیش از نه میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی داشتیم.

مدیرکل شیلات هرمزگان در این مراسم گفت : هرمزگان امسال با تولید 10 هزار تن میگوی پرورشی رتبه نخست در کشور را کسب کرد.
پرویز محبی افزود : تولید میگوی پرورشی در هرمزگان 37 درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است و 47 درصد میگوی پرورشی کشور در هرمزگان تولید می شود.
وی گفت : در مزرعه تیاب جنوبی شهرستان میناب نیز رکورد تولید 22 تن در هر هکتار به ثبت رسید که در کشور بی نظیر است.
مدیرکل شیلات هرمزگان در این مراسم گفت : ایجاد زیرساختهای مزارع پرورش میگو ، لایروبی ، جاده دسترسی به مزارع و برق رسانی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان و پرورش دهندگان هرمزگانی است.
محبی افزود : بیش از 33 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تامین زیرساختهای طرحهای تولید میگوی پرورشی در استان نیاز است.
استاندار هرمزگان در این مراسم گفت : برای نخستین بار است که تولید 10 هزار تن میگوی پرورشی در استان تولید شده است که همت و تلاش تولید کنندگان و مسئولان را نشان می دهد.
جاسم جادری افزود : برای پیگیری مشکلات پرورش دهندگان میگو در استان قرار هست تا در جلسه ای این مسائل پیگیری شود.
نماینده مردم بندرعباس ، حاجی آباد، قشم ، ابوموسی و بندرخمیر نیز در این مراسم گفت : افزایش تولید میگوی پرورشی در استان با استفاده از توان داخلی یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی است که هرمزگان امسال به آن دست یافته است.
حسین هاشمی تختی افزود : ایجاد زیرساختهای موردنیاز مزارع پرورش میگو و لایروبی به موقع آنها تولید کمی و کیفی میگو را افزایش می دهد.
وی گفت : مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا در بودجه سال آینده اعتباری در این زمینه در نظر بگیرد.
در این مراسم از 25 نفر از تولید کنندگان ، پرورش دهنده گان ، صادرکنندگان میگوی پرورشی و افرادی که به این بخش کمک کرده اند تجلیل شد

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید