کاهش ذخایر آبزیان در خلیج فارس

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۷ بازدید
کاهش ذخایر آبزیان در خلیج فارس

استاندار بوشهر با اشاره به کاهش ذخایر آبزیان در خلیج فارس، گفت: حمایت مناسبی از فعالیت‌های پرورش ماهی در قفس چه در بخش تولید و چه در بخش‌های بسته‌بندی و صادرات خواهیم داشت.

مصطفی سالاری صبح دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی در راستای تحقق اهداف مورد نظر در عرصه اقتصاد مقاومتی برداشته شده است و حمایت مناسبی از فعالان این بخش خواهیم داشت. وی به آبزی‌پروری در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های کم‌نظیری برای پرورش آبزیان در استان بوشهر وجود دارد که تاکنون در زمینه پرورش میگو این استان به عوان یک قطب در کشور شناخته می‌شود

استاندار بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس، اضافه کرد: موافقت‌نامه‌های اصولی پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران بخش ماهی در قفس باید تخصص لازم را در این زمینه داشته باشند، بیان کرد: ارائه خدمات پشتیبانی به پرورش دهندگان ماهی در قفس در استان بوشهر در دستور کار است و حمایت‌های لازم از فعالان این بخش صورت می‌گیرد.

سالاری از ایجاد زنجیره کامل پرورش ماهی در قفس شامل تولید مولد، پرورش ماهی، عمل آوری و بسته بندی در مناطق مختلف استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: ذخائر آبزیان در آب‌های خلیج فارس کاهش یافته است و باید به سمت توسعه پرورش آبزیان برویم.

استاندار بوشهر از تلاش دولت برای توسعه اشتغال روستاییان و تخصیص اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری به این بخش خبر داد و افزود: می‌توان این اعتبارات را در زمینه اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس به کار گرفت

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید