برگزاری دو دوره آموزشی در معاونت آبزی پروری شیلات گلستان

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۷۳ بازدید
برگزاری دو دوره آموزشی در معاونت آبزی پروری شیلات گلستان

در راستای ارتقا سطح کمی و کیفی پرورش آبزیان در استان، دو دوره آموزشی از سوی معاونت آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان برگزار شد

معاون آبزی پروری شیلات گلستان با اعلام این خبر گفت: دوره آموزشی «مدیریت پرورش ماهی کپور» با هدف آشنایی پرورش دهندگان و کارشناسان شیلات با مدیریت پرورش کپور، نحوه غذادهی و مدیریت تغذیه، کنترل و کیفیت عوامل فیزیکو- شیمیایی استخرهای پرورشی، در شهرستان گنبد کاووس برگزار شد.

محمود سقلی افزود: مدرس این دوره آموزشی دکتر رودی گاستیانو از کارشناسان ارشد کشور اندونزی ، معرفی شده توسط NACA و محقق انستیتو توسعه آبزی پروری در آبهای شیرین بوده است که آموزش های لازم را در این زمینه به مخاطبین این دوره آموزشی که تولید کنندگان، پرورش دهندگان ماهیان گرمابی و مسئولین و کارشناسان ذیربط بوده اند ارائه کرده است.
وی با بیان این که اجرای چنین کارگاه هایی رسیدن به اهداف سازمان شیلات ایران که تولید غذای سالم است را میسر می کند، بیان داشت: با ارزیابی های به عمل آمده در پایان دوره، رضایت شرکت کنندگان از نحو ارائه مطالب و موضوعات مطرح شده محرز شده است که امیدواریم با برگزاری کارگاه های مانند این امنیت غذایی در کشور و استان بیشتر شود.
معاون آبزی پروی اداره کل شیلات استان در ادامه تصریح کرد: همچنین یک دوره آموزشی دیگر با عنوان «آبزی پروری مدرن مروری بر گذشته و نگاهی به آینده با استفاده از تجارب جهانی» در محل سالن جلسات اداره کل شیلات استان برگزار شد.

سقلی با اشاره به اهداف این دوره آموزشی گفت: هدف از اجرای این دوره بررسی روند رو به رشد پرورش آبزیان در جهان و ایران، آشنایی با روش های نوین آبزی پروری، نحو برقراری ارتباط با مراکز علمی و تجاری جهان به خصوص کشورهای پیشرو و نحو صادرات و واردات محصولات تولیدی به این کشورها بوده است

منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید