انجام ۴۹۴ مورد بازدید از مراکز پرورش آبزیان استان کرمانشاه

چهار‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۲ بازدید
انجام ۴۹۴ مورد بازدید از مراکز پرورش آبزیان استان کرمانشاه

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام ۴۹۴ مورد بازدید از مراکز پرورش آبزیان استان خبر داد

دکتر پگاه رستمی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از انجام ۴۹۴ مورد بازدید از مراکز پرورش آبزیان استان خبر داد و گفت: در راستای نظارت و کنترل بهداشتی مراکز پرورش آبزیان طی ۱۱ ماهه سال جاری تعداد ۴۹۴ مورد بازدید از این مراکز در سطح استان انجام شده است.

وی تعداد نمونه های اخذ شده از مراکز پرورش آبزیان طی این بازدیدها را ۴ هزار و ۸۶۵ مورد اعلام کرد و افزود: بر روی این نمونه ها بالغ بر یک هزار و ۴۸۲ مورد آزمایش صورت گرفته است.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه بیماری VHS را یک بیماری بسیار کشنده در سطح مزارع پرورش ماهی به ویژه قزل آلای رنگین‌کمان برشمرد و تصریح کرد: این بیماری تمام ارگان های ماهی را در سنین مختلف درگیر می کند.

این مقام مسئول تنها راه کنترل بیماری VHS را پیشگیری عنوان کرد و گفت: این بیماری هیچ راه درمانی ندارد و صرفا با رعایت بهداشت و مسائل قرنطینه ای باید از بروز آن جلوگیری کرد.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: به جز مشاهده یک مورد از این بیماری در ابتدای سال، دیگر موردی از این بیماری در سطح مزارع پرورش آبزیان در استان گزارش نشده است.

وی تعداد مجموعه های فعال پرورش آبزیان در سطح استان کرمانشاه را ۱۶۰ مجموعه اعلام کرد و افزود: در مجموع ۳۲۰ مزرعه پرورش آبزیان در سطح استان فعالیت می کنند

منبع : مهر

دیدگاه خود را بیان کنید