تولید 60 میلیون قطعه ماهی زینتی در اصفهان

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۳ بازدید
تولید 60 میلیون قطعه ماهی زینتی در اصفهان

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حدود 60 تا 70 درصد ماهی قرمز شب عید اصفهان از راوند یکی از شهرهای شهرستان کاشان تامین می‌شود

محمدرضا عباسی با اشاره به تولید سالیانه 60 میلیون قطعه ماهی زینتی در استان اصفهان، اظهار داشت: این استان دارای جایگاه نخست تولید ماهیان زینتی در کشور است.
وی به تولید 100 تا 120 نوع ماهی زینتی در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: سالیانه بیش از 35 میلیون قطعه از ماهی‌های زینتی استان در شهر راوند یکی از شهرستان‌های کاشان تولید می‌شود.

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه 30 درصد ماهی زینتی استان از استان‌های گیلان و مازندران تامین می‌شود، تصریح کرد: یک‌سوم تولید ماهی‌های زینتی در کشور متعلق به اصفهان است و ظرفیت استان در تولید این نوع ماهی‌ها بالا است.
وی پیرامون تامین 60 تا 70 درصد ماهی قرمز شب عید اصفهان و ماهی گلدفیش از راوند کاشان، بیان داشت: در این شهرستان انواع ماهی زینتی تولید شده و به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و عراق نیز صادر می‌شود.
عباسی در خصوص واردات ماهی قرمز از کشور چین، گفت: واردات این نوع ماهی بسیار اندک است، زیرا استان اصفهان سالیانه 60 میلیون قطعه ماهی زینتی در استان تولید و صادر می‌کند.
وی با اشاره به اینکه ماهی‌های زینتی اصفهان با نظارت دامپزشکی استان تولید می‌شود، اظهار داشت: این نوع ماهی‌ها از بهداشتی در سلامت کامل هستند.
مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان پرورش آبزیان را دارای مزیت‌های ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری اندک و بازدهی فراوان برشمرد و افزود: هم اکنون 2 هزار نفر در استان به پرورش ماهی‌های زینتی و آبزیان مشغول هستند و این اقدامی مناسب در بخش اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.
وی خاط نشان کرد: در بخش شهرک‌های ماهیان زینتی در شهرستان‌هایی همچون کاشان، نجف آباد و اصفهان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و اقدامات خوبی نیز در این نقاط در حال انجام است

منبع : ایمنا

دیدگاه خود را بیان کنید